Ο Νίκος Βερλέκης παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό Λοιπόν και Ρενέ Σαραντινού και μεταξύ άλλων για τα επαγγελματικά του, αλλά και για το παρελθόν του.
Πού θα σε βρει επαγγελματικά ο χειμώνας;
Πολλά συζητιούνται και πολλά λέγονται, σημασία έχει τι θα γίνει. Μπορούμε να πούμε στον «αέρα» ότι έχω 300 προτάσεις, αλλά αυτά είναι σαχλά και δεν τα λέω. Έχω κάποιες νύξεις για κάποια πράγματα… θα δούμε αν θα γίνουν. Ορισμένα έχουν ξεκινήσει, είναι στα σκαριά. Σε λίγο καιρό θα φανεί τι θα γίνει. Θέλω να δουλέψω το χειμώνα. Βασικά, το χειμώνα θέλω να δουλεύω και το καλοκαίρι να κάθομαι, αλλά για να δουλέψω, πρέπει να βρω κάτι της προκοπής, όχι απλώς και μόνο για να δουλέψω. Είμαι σε μια ηλικία που θα αισθάνομαι ότι, μετά από τόσα χρόνια, πρέπει να παίξω κάτι που να μου αρέσει κιόλας και όχι να παίζω για να υπάρχω.
Τι εννοείς λέγοντας «της προκοπής»;
Να παίξω κάτι που να μου αρέσει. Να το πω ποιοτικό, αλλά και το ποιοτικό έχει χάσει πλέον την έννοιά του. Θέλω ένα ρόλο που μου ταιριάζει στα μέτρα ή που μπορώ να τον φέρω στα μέτρα μου. δεν είμαι πιτσιρικάς, να διαλέξω έργα για να κάνω. Οι ρόλοι που δίνονται σε ανθρώπους που έχουν τη δική μου ηλικία είναι λιγότεροι, περιορισμένοι, εκτός αν κάνεις δικιά σου δουλειά ή αποφασίσεις να κάνεις την παραγωγή, οπότε κάνεις αυτό που θέλεις.
Έχεις κάνει κι εσύ δικές σου παραγωγές.
Έχω κάνει παλαιότερα παραγωγές στην τηλεόραση και πολλά άλλα. Σε όλες τις παραγωγές που έκανα σε καμία «δεν μπήκα μέσα», σε πολλές πήγα πάρα πολύ καλά. Μπορεί να μην έβγαλα πολλά λεφτά, αλλά δεν «μπήκα ποτέ μέσα». Έβγαλα ελάχιστα χρήματα, αλλά πάντοτε έκανα νοικοκυρεμένα τις δουλειές μου και πάντα φρόντιζα να μην καταστραφώ. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν καταστραφεί από το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Πάντα πρόσεχα, γι’ αυτό δεν «μπήκα μέσα» σε καμία δουλειά.
Πώς το κατάφερνες αυτό, με ποιον τρόπο τρόπο;
Αν σκεφτείς λογικά, όταν ξεκινάς μια δουλειά και δεν έχεις «καβαλήσει καλάμι», κάνεις τους λογαριασμούς σου και αν η αξία σου είναι στο 10% και στοχεύεις στο 70%, σίγουρα την έχεις «πατήσει». Ξέρω τι γίνεται, ήξερα να διαλέγω συνεργάτες κι αυτός είναι ένας τρόπος. Άλλος είναι να έχεις εμπορικό μυαλό και να ξέρεις ποιοι είναι αυτοί που μπορούν να σου δώσουν πίσω τα λεφτά σου. Αν έκανες μια παραγωγή με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ήξερες ότι δεν μπορείς να «μπεις μέσα», γιατί «έσπαγε τα ταμεία». Ακόμα και μια μέτρια δουλειά να έκανες μαζί της, δεν «έμπαινες μέσα», ενώ αν έκανες μια μέτρια δουλειά με κάποιους άλλους ηθοποιούς, που ήταν με εμπορικοί, αλλά όχι τόσο μεγάλοι σταρ, μπορούσες να «μπεις μέσα». Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν καταστραφεί από αυτή τη δουλειά, εγώ όχι, δεν έχω καταστραφεί. Δεν κυνήγησα ποτέ τα πολλά χρήματα. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να κυνηγήσεις χρήματα, εγώ όχι, δεν έχω καταστραφεί. Δεν κυνήγησα ποτέ τα πολλά χρήματα. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να κυνηγήσεις χρήματα, εγώ το έκανα μέσα από τη δουλειά μου, πάντα με το κεφάλι ψηλά και το μέτωπο μου καθαρό. Έζησα κι εξακολουθώ να ζω αξιοπρεπώς από αυτήν τη δουλειά.
Άρα, ο αστάθμητος παράγοντας «τύχη» ήταν με το μέρος σου.
Βεβαίως κι αυτό, αλλά πιστεύω ότι την τύχη σου την προκαλείς μόνος σου. Είχα λογική, άκουγα γνώμες άλλων, έβλεπα. Άμα παρακολουθείς την πιάτσα, είναι πολύ σπουδαίο πράγμα, αλλιώς έχει καταστραφεί.