Zappit

Κόρα Καρβούνη: «Είναι τόσο τρομακτικό αυτό που γίνεται και πρέπει να προετοιμάζεται καιρό»

"Μόνο μία γυναίκα έχω φίλη, όλοι οι άλλοι είναι άντρες. Από μικρή έκανα περισσότερη παρέα μαζί τους", εξομολογείται η Κόρα Καρβούνη.

Η Κόρα Καρβούνη αν δεν υποδυόταν τη Νίτσα, στη σειρά «Αυτή η νύχτα μένει», θα ήθελε να κάνει τη Μυρτώ τη λουλουδού. Πόσο καχύποπτη είναι η ίδια με τους άντρες, είχε ποτέ σχέση με τον κόσμο της νύχτας και πόσο την φοβίζει το συσσωρευμένο μίσος στους ανθρώπους;

Η Κόρα Καρβούνη μιλάει για όλα στο περιοδικό Τηλέραμα και την Αθηνά Ζαχαράκη.

Εσείς είστε με τους άντρες καχύποπτη;

Καθόλου! Τους αγαπώ πολύ τους άντρες. Επίσης, όπως σας είπα, ζηλεύω τη σχέση της Νίτσας με τη Ζέτα. Είναι πολύ σπάνια και δεν την είχα ποτέ στην αληθινή ζωή. Μόνο μία γυναίκα έχω φίλη, όλοι οι άλλοι είναι άντρες. Από μικρή έκανα περισσότερη παρέα μαζί τους.

Έχετε προδοθεί από γυναίκες;

Όλοι έχουμε προδοθεί – και από άντρες και από γυναίκες. Δεν νομίζω πως αποτελώ κάποια εξαιρετική περίπτωση. Πάντως δεν έχω δει γύρω μου και πολλές αληθινές γυναικείες φιλίες. Έτσι όπως τις έχω παρατηρήσει, πιο πολύ… λυκοφιλίες τις θεωρώ, σε αρκετά μεγάλο ποσοστό. Απλώς κανένας δεν το παραδέχεται. Είναι πιο δύσκολη η σχέση δύο γυναικών παρά δύο αντρών. Εμείς έχουμε πιο δυνατή φύση και ένα τεράστιο ένστικτο επιβίωσης, γιατί γινόμαστε και μανάδες. Γι’ αυτό έχω την αίσθηση ότι πολύ πιο δύσκολα θα κάνουμε φιλίες. Ενώ οι άντρες είναι πιο εύκολοι και απλοί άνθρωποι. Κακά τα ψέματα, είμαστε πιο περίπλοκες. Η κατάρα του να είσαι σύνθετος…

Με τον κόσμο της νύχτας είχατε ποτέ σχέση;

Ήμουν… νήπιο τότε (γελάει). Παρ’ όλα αυτά, με γοητεύει η εποχή. Το “σκοτάδι” αυτών των μαγαζιών, όπου πήγαιναν για να διασκεδάσουν και να βγάλουν τα εσώψυχά τους, εμένα μου άρεσε. Στα μπουζούκια του 2000 έχω πάει, αλλά είναι πιο απρόσωπα… Τότε, πίσω στο ’80, έχω την αίσθηση πως θαμώνες και τραγουδιστές γνωρίζονταν προσωπικά και ανέπτυσσαν σχέσεις, κυρίως στους μικρότερους τόπους. Τώρα στα μπουζούκια της Αθήνας κάτι τέτοιο δεν μπορεί να υπάρξει.

Ήταν δηλαδή τότε οι άνθρωποι αλλιώς;

Ήταν πιο συντονισμένοι με τα συναισθήματά τους. Αυτό που ένιωθαν το έδειχναν, ενώ εμείς είμαστε πιο μπερδεμένη γενιά. Έχουμε μάθει να “κρύβουμε” ή να προσποιούμαστε πως όλα είναι τέλεια. Ζούμε υπό την επίφαση της τελειότητας και του “όλα είναι καλά”. Ενώ οι άνθρωποι τότε, όταν δεν ήταν καλά, ήταν σαν μικροί Ζορμπάδες, σηκώνονταν να το χορέψουν. Κάπως θα βίωναν αυτό που ένιωθαν, θα καίγανε, ας πούμε, τα χιλιάρικα! Ενώ εμείς είμαστε τόσο καταπιεσμένοι…

Ενώ θα περίμενε κανείς να έχουμε προοδεύσει…

Αντιθέτως, αυτή η καταπίεση είναι που οδηγεί σε αυτά που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό, με τους βιασμούς, τις γυναικοκτονίες και τις κακοποιήσεις ανηλίκων. Είναι ανατριχιαστικά όσα συμβαίνουν, δεν τα χωράει ο νους. Η κοινωνία έχει στραφεί σε τέτοια βία, που φανερώνει πως, για να υπάρχουν τέτοιες ανείπωτες συμπεριφορές, τίποτα δεν πάει καλά  συναισθηματικά και ψυχολογικά στον κόσμο. Έχουμε γίνει υπάνθρωποι. Για να κάνεις τέτοιο κακό, κυρίως σε νέα πλάσματα, κουβαλάς πολύ βαθύ μίσος.

Και πώς συσσωρεύεται τέτοιο μίσος;

Αυτό πρέπει επειγόντως να απαντηθεί από ψυχιάτρους και ψυχολόγους. Όταν έχει φτάσει κάτι σε τέτοιο απροχώρητο σημείο, ούτε η τέχνη μπορεί να βοηθήσει. Δεν είναι πανάκεια σε όλη αυτή την “αρρώστια” και την ανωμαλία. Εδώ μόνο η επιστήμη και η Δικαιοσύνη μπορούν να βοηθήσουν. Για χρόνια πίστευα πως, αν έστω και ένας θεατής ρίξει ένα δάκρυ όταν εγώ παίζω, κάτι “αποχαιρέτησε”  και τον βοήθησα. Λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν το πιστεύω πια. Τώρα έχει έρθει η ώρα των ειδικών.

Σας φοβίζει ως γυναίκα αυτή η κατάσταση;

Και βέβαια με φοβίζει! Και σαν μάνα θα με φόβιζε. Είναι τόσο τρομακτικό αυτό που γίνεται… Και πρέπει να “προετοιμάζεται” καιρό… Από κάτω βράζει ένα ηφαίστειο.

Έχετε πιάσει τον εαυτό σας να κοιτάτε πίσω από την πλάτη σας;

Μένω στην Ομόνοια, αγάπη μου… Χρόνια κοιτάζω πίσω από την πλάτη μου. Μένω στο κέντρο, το οποίο πλέον είναι το χειρότερο μέρος για να μένει κανείς. Αλλά κακώς είπα “πλέον”, γιατί είμαι 14 χρόνια και τα πράγματα μένουν ίδια. Πάντα κοιτούσα λοιπόν πίσω από την πλάτη μου.