Ο Δημήτρης Αλεξανδρής έδωσε συνέντευξη στο Marie Claire και στην Αναστασία Καμβύση και μίλησε για τους ρόλους του στην τηλεόραση και τι τον γοητεύει σε αυτούς.
Βρίσκεις τη δύναμη της τηλεόρασης αστείρευτη όλα αυτά τα χρόνια, από τα 90s που πρωτομπήκες στην αρένα;
Η δύναμη της εικόνας παραμένει ακλόνητη ακόμη κι αν έχει αλλάξει ο τρόπος. Δηλαδή οι άνθρωποι μπορεί να βλέπουν τηλεόραση στο κινητό, στο λάπτοπ, στο Ιντερνετ… Έχω κάνει μόλις 7-8 σειρές, αλλά νιώθω πολύ τυχερός γιατί η επιτυχία είναι κάτι άπιαστο. Θυμάμαι ότι όταν πήγαμε να κάνουμε το «Λόγω Τιμής», κανείς δεν πίστευε στην επιτυχία της σειράς γιατί καμία ταινία με πρωταγωνιστές νέα, άγνωστα παιδιά δεν είχε πάει καλά έως τότε. Έβλεπα τις προάλλες αυτόν τον απίστευτο ηθοποιό τον Μπομπ Όντενκερκ, πρωταγωνιστή του «Better Call Saul», να λέει σε μια συνέντευξη πώς μπήκαν όλα τα γρανάζια στη σωστή θέση τη σωστή στιγμή και λειτούργησε ερήμην του μiα μηχανή. Όταν τον πήρε τηλέφωνο ο παραγωγός του «Breaking Bad», ο τύπος δεν είχε ιδέα για την επιτυχία της σειράς, ο γιος του, που ήταν φανατικός της σειράς, τον έπεισε να το κάνει. Κάνει λοιπόν έναν τέταρτο, πέμπτο ρόλο, κάνει τεράστια επιτυχία και ο παραγωγός αποφασίζει ολόκληρο spin off με τον ίδιο ως βασικό χαρακτήρα!
Παίζεις συνήθως κανονικούς ανθρώπους (εξαιρείται ο πρόσφατος ρόλος σου ως νονός της νύχτας στο «Σασμό»). Τι σε γοητεύει στους ανθρώπους της διπλανής πόρτας;
Προσπαθώ να παίξω όλους τους ρόλους σαν να είναι κανονικοί άνθρωποι, αυτό είναι το ζητούμενο για μένα. Όταν μου ζητήθηκε να παίξω έναν αδίστακτο νονό της νύχτας που είναι έμπορος όπλων, άρχισα να σκέφτομαι πώς έγινε έτσι αυτός ο άνθρωπος. Άρχισα να βλέπω το ανθρώπινο στοιχείο πίσω από την εικόνα που έχουμε στερεοτυπικά στο μυαλό μας. Το ίδιο έκανα και στο «Προξενιό της Ιουλίας», με τον διοικητή της Xωροφυλακής. Τι σημαίνει αυτό το επάγγελμα στην εποχή του;
Μπήκα στη διαδικασία να δω πίσω από τα στερεότυπα. Σκέφτομαι ταινίες όπως ο «Νονός» του Κόπολα που άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε και λέμε ιστορίες. Ας πούμε, ένας άνθρωπος μπορεί να είναι βίαιος στην κοινωνία και τρυφερός μπαμπάς την ίδια στιγμή. Σκέψου τη σκηνή που ο Μπράντο πεθαίνει πλάι στο εγγόνι του στο «Νονό». Αυτό ήθελα για το δικό μου άνθρωπο της νύχτας. Όσο για το χωροφύλακα, έχω γνωρίσει αξιωματούχους του Στρατού που είναι ευέλικτοι και διπλωμάτες σαν πολιτικοί, καθόλου αυστηροί ή άκαμπτοι. Πώς είναι στο σπίτι του ένας άνθρωπος μαθημένος να δίνει διαταγές; Πώς είναι η σχέση του με τη γυναίκα του; Υπάρχει μέσα στην οικογένειά του κάποιος με τον οποίο έχουν μια άλλη ισορροπία; Αυτό ψάχνω στους ρόλους και στα σενάρια.