Τραγούδησε το ρεπερτόριο που αγαπούσε με μοναδικό κριτήριο τη βαθιά αγάπη του για τη μουσική σε όλες τις γλώσσες που μιλούσαν στη νεολαία. Φώτισε το μοντέρνο τραγούδι με την ακριβή φωνή και το στυλ του, αλλά και το μοναδικό χαμόγελό του, διαθέτοντας έναν ευρωπαϊκό φινέτσα και αέρα… Ο Δάκης είναι ένας διαχρονικός ερμηνευτής με πιστό κοινό έως σήμερα, ένας παντοτινός teenager.
Με αφορμή την μοναδική παράσταση που θα δοθεί την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019 στις 20.30 στο Αριστοτέλειο Θέατρο της Θεσσαλονίκης ο Δάκης μιλάει αποκλειστικά στο zappIT για όλα και αναλύει την… Ιστορία μιας αγάπης, αυτής που έχει για το τραγούδι.
Γεννηθήκατε στην Αλεξάνδρεια και μιλάτε εκτός των ελληνικών, αραβικά, ιταλικά, γαλλικά και αγγλικά. Στην Ελλάδα πως βρεθήκατε;
Στην Ελλάδα είχα έρθει για διακοπές το 1964 με ένα φίλο μου πιανίστα ο οποίος ήταν ο μέντορας μου και πήγαμε σε ένα club στην Κηφισιά, το Auto club, το οποίο ήταν πολύ «in» εκείνη την εποχή για να δούμε συναδέλφους του μουσικούς που παίζανε εκεί. Κάποια στιγμή με ανέβασαν στην σκηνή να πω ένα γαλλικό τραγούδι, με ακούει ο επιχειρηματίας, του άρεσα, και μου πρότεινε να μείνω και να εργαστώ στην Ελλάδα ως τραγουδιστής. Έτσι και με συνοπτικές διαδικασίες βρέθηκα στην Αθήνα από την Αλεξάνδρεια και ξεκίνησα τις εμφανίσεις μου στο club Αργώ στην Βουλιαγμένη μαζί με το συγκρότημα των Playboys.
Από το 1964 είσαστε στη δισκογραφία με το «Deep in the heart of Athens». Ξεκινήσατε σόλο όμως καριέρα το 1968 με το « Γεια σου σ’ ευχαριστώ» σύνθεση Κ. Ξενάκη, στίχοι Β. Φωτεινάκη. Πώς ήταν τότε η δισκογραφία;
Το Deep in the heart έγινε από σύμπτωση αφού οι Playboys πήγαν για ηχογράφηση μια μέρα στην Columbia και εγώ τους ακολούθησα στο στούντιο από περιέργεια και κάποια στιγμή μου ζήτησαν αυθόρμητα να τραγουδήσω αυτό το τραγούδι, εγώ δέχθηκα, και το Deep in the heart ηχογραφήθηκε με τη φωνή μου και έτσι από τότε μπήκε το νερό στο αυλάκι. Ο συνθέτης Κ. Ξενάκης και τον ευγνωμονώ για αυτό, μου είχε πει ότι αν θέλω να κάνω καριέρα στην Ελλάδα θα πρέπει να τραγουδήσω στα ελληνικά γιατί έως τότε τραγουδούσα μόνο σε ξένες γλώσσες και έτσι μου έδωσε το « Γεια σου σ’ ευχαριστώ».
Η δισκογραφία τότε ήταν στο άνθος της, πουλάγαμε δίσκους και υπήρχαν τεράστιες ευκαιρίες για όλους μας εκείνα τα χρόνια.
Ήρθαν εύκολα τα πράγματα στην καριέρα σας;
Ναι, ήμουν από τους τυχερούς και δεν πέρασα αυτά που άκουγα ότι περνάγανε άλλοι για να σταδιοδρομήσουν.
Ο Μίμης Πλέσσας παρότι σε άλλη εταιρία, είδε το ταλέντο σας και σας έβγαλε στο χώρο του ελληνικού κινηματογράφου. Πώς γνωριστήκατε μαζί του; Πείτε μας για τις ώρες του studio μαζί του, καθώς και την εμπειρία στις ταινίες: 1968 «Γοργόνες και μάγκες», 1970 η Θεία μου η Χίπισσα.
Καταρχήν ο Μίμης Πλέσσας τον οποίο ευγνωμονώ για τις μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες που μου χάρισε δεν με ήθελε διότι έβρισκε ότι είχα μια ξενική προφορά και όντως είχα αφού μόλις είχα έρθει από την Αίγυπτο. Την εποχή εκείνη, επί χούντας, τραγουδούσα στο Hilton και με πλησίασε ένας Γάλλος παραγωγός που θα γύριζε μια ταινία στην Ρόδο που λεγόταν «Η ζεστή καρδιά» με μουσική του Πλέσσα και εκείνος ήταν που με πρότεινε στον Μίμη για να τραγουδήσω το τραγούδι «Η Αλήθεια» που ακούστηκε στην γαλλική ταινία και έτσι έγινε η αρχή της συνεργασίας μας. Μετά από λίγο καιρό ο Γ. Δαλιανίδης στον οποίο άρεσε η παρουσία μου και η φωνή μου, μου ζήτησε να τραγουδήσω στην ταινία «Γοργόνες και μάγκες» που την μουσική πάλι θα έγραφε ο Πλέσσας και έτσι προέκυψε το τραγούδι «Τόσα Καλοκαίρια». Το τραγούδι ηχογραφήθηκε με μεγάλη ορχήστρα στα πλατό του Φίνου στην οδό Χίου, εκεί που μόλις είχαν ολοκληρωθεί τα εσωτερικά γυρίσματα και οι ηθοποιοί είχαν φύγει στην Ύδρα για τα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας. Η ηχογράφηση έγινε με ένα μαγνητόφωνο και ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία αφού έπρεπε να τραγουδήσω μια και έξω το τραγούδι αφού τότε δεν υπήρχαν τα μέσα, παρουσία του Πλέσσα. Στο γύρισμα στην Υδρα δεν μπορούσα να πάω γιατί δούλευα στο Hilton αλλά ο Δαλιανίδης τα βόλεψε με έναν μαγικό τρόπο αφού γύρισε τις σκηνές με την Χρονοπούλου και τον Κομνηνό και με εμένα να ακούγομαι αλλά χωρίς να εμφανίζομαι. Στην «Θεία μου την χίπισσα» με κάλεσε ο ίδιος ο Αλέκος Σακελλάριος και ο οποίος μου έγραψε και τους στίχους για το τραγούδι της ταινίας, το γνωστό «Αυτό το καλοκαίρι το περίμενα» και η χαρά μου ήταν πολύ μεγάλη αφού μπόρεσα να γνωρίσω από κοντά την πρωταγωνίστρια της ταινίας, την ανεπανάληπτη Βλαχοπούλου.
Είστε θαυμαστής των Μπιτλς τι σας άρεσε περισσότερο;
Οι Βeatles μου άρεσαν πολύ γιατί εκτός από τα όμορφα τραγούδια τους και τις υπέροχες φωνές τους, ήταν αυτό που λέμε στα αγγλικά clean face δηλαδή καθαρά, ωραία, σεμνά παιδιά εν αντιθέσει με τους Rolling Stones που έδειχναν άγριοι.
Εμφανιστήκατε με μεγάλες μορφές της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, Aznavour, Dalida, J.Dassin, S.Distel και Demi Roussos. Πείτε μας για αυτές τις εμπειρίες…
Θα ήθελα να σταθώ στην γνωριμία μου με τη Δαλιδά αφού εγώ ήμουν πολύ ερωτευμένος μαζί της πολύ πριν ασχοληθώ με το τραγούδι. Όταν εμφανιστήκαμε από κοινού σε ένα γαλλικό φεστιβάλ, κατάπια την φωνή μου, δεν μπόρεσα να βγάλω καμία φωτογραφία μαζί της και καθόμουν και την χάζευα και μάλιστα η ίδια ένιωθε κάπως άβολα και με κοίταζε μάλλον περίεργα από τον επίμονο τρόπο που την παρατηρούσα.
Εκπροσώπησατε την Ελλάδα σε πολλά Διεθνή Φεστιβάλ Τραγουδιού και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ήταν εμπειρίες ζωής;
Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ασφαλώς ήταν εμπειρία ζωής αφού οι συμμετοχές μου σε αυτό με έκαναν γνωστό στο ευρύ κοινό. Τα διεθνή φεστιβάλ επίσης ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία αφού με έφεραν σε επαφή με μύθους της εποχής όπως την Δαλιδά που σας προανέφερα.
Κάνατε μεγάλα σόου σε γνωστές πίστες και μεγάλα θέατρα με τις αδελφές Ερρικα και Μαργαρίτα Μπρόγιε το 1968. Πως ήταν τότε η νυχτερινή ζωή στα θέατρα;
Αχ, τι ωραία χρόνια και πόσο μεγάλη και διδακτική εμπειρία ήταν οι εμφανίσεις στα θέατρα και η συνεργασία με τις αδερφές Μπρόγιερ. Δυστυχώς διαλύθηκε νωρίς το σχήμα Δάκης – Μπρόγερ γιατί ήμασταν ασύμφοροι για τους επιχειρηματίες της εποχής αφού εμείς οι τρείς αμειβόμασταν με τα ίδια χρήματα που θα λάμβανε και ένας λαϊκός ερμηνευτής του διαμετρήματος του Μπιθικώτση και άρα δεν μας προτιμούσαν αφού το λαϊκό τραγούδι κρατούσε σταθερά τα ηνία στην διασκέδαση από τότε.
Από τη νέα γενιά τραγουδιστών ποιος σας αρέσει;
Μου αρέσουν πολλοί, ξεχωρίζω τον Χρήστο Μάστορα και τον Γιώργο Σαμπάνη, ενώ θεωρώ πολύ μεγάλο ταλέντο τον Ιαν Στρατή. Από γυναικείες φωνές εκτιμώ την Ελεονώρα Ζουγανέλη.
Τι λέτε για τα τηλεοπτικά talent shows; Έχετε δεχθεί πρόταση για να πάτε κριτής;
Δεν έχω αντίρρηση ως προς αυτά και θεωρώ ότι δίνουν την δυνατότητα και υπό προϋποθέσεις για ένα ωραίο ξεκίνημα στους νέους τραγουδιστές. Σε ότι με αφορά, έχω αποδεχθεί πρόταση στο παρελθόν για να εμφανιστώ ως μέλος κριτικής επιτροπής σε talent show για το Μega Κύπρου και δεν θα το ξαναέκανα αφού ως εμπειρία ήταν ψυχοφθόρα.
Πώς και δε φύγατε μόνιμα κι εσείς στο εξωτερικό;
Πήγα κάποια εποχή στην Γαλλία και έγραψα ένα δίσκο δοκιμαστικό, μάλιστα με φιλοξένησε εκείνο το διάστημα στο Παρίσι ο ξάδερφος μου Demi Roussos αλλά ήταν αδύνατο να μείνω εκεί 6 ολόκληρους μήνες και για τις ανάγκες προώθησης του δίσκου αφού έτρεχε το συμβόλαιο μου για εμφανίσεις στον Διογένη στην Αθήνα και ήταν αδύνατο οικονομικά για εμένα να τις διακόψω.
Έχετε ζηλέψει κάποιο τραγούδι;
Βεβαίως, ένα από αυτά είναι το τραγούδι «Πως», που έγραψε ο Γ. Χατζηνάσιος για την φωνή τους Πασχάλη.
Μια όμορφη Μουσική παράσταση ετοιμάζετε στην Θεσσαλονίκη με τίτλο «ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ» στο Θέατρο Αριστοτέλειο την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019 με καλλιτεχνική επιμέλεια και μαέστρο τον Δαυιδ Ναχμία. Πείτε μας γι αυτή την όμορφη σύμπραξη, καθώς και για τα αριστουργηματικά τραγούδια που γράφτηκαν τότε και τι θα ακούσουμε από εσάς.
Στο ιστορικό Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης έχω εμφανιστεί πριν πάρα πολλά χρόνια μαζί με τις αδερφές Μπρόγερ και με αφορμή την συνεργασία μας με την μεγάλη Ιταλίδα τραγουδίστρια Μίλβα ενώ τον προσεχή Δεκέμβρη έχω την χαρά να επιστρέφω σε αυτό το υπέροχο θέατρο και με αφορμή το κάλεσμα του Δαυίδ Ναχμία. Τα μουσικά περιεχόμενα της παράστασης που ετοιμάζουμε για τις 8 Δεκέμβρη με τον Δαυίδ, φέρνουν μεγάλη συγκίνηση σε εμένα αφού θα μου δοθεί η ευκαιρία να τραγουδήσω μεγάλους συνθέτες που άφησαν ισχυρό το αποτύπωμα τους στο ελαφρύ τραγούδι σε Ελλάδα και Ευρώπη και που δεν είναι εύκολο να ακουστούν σε άλλους χώρους ή μουσικές σκηνές. Μαζί μας θα έχουμε τους νέους και εξαιρετικά ταλαντούχους τραγουδιστές Θάνο Πολύδωρα και Εβελίνα Νικόλιζα.
Η μουσική παράσταση «Ιστορία μιας αγάπης» θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2019, στις 20:30, στο Θέατρο Αριστοτέλειον Θεσσαλονίκης. Μαζί με τον Δάκη θα είναι επί σκηνής ο Θάνος Πολύδωρας και η Εβελίνα Νικόλιζα.
Τιμές εισιτηρίων
ΠΛΑΤΕΙΑ
ΖΩΝΗ Α’: 18 EURO
ZΩΝΗ Β’: 16 EURO
EΞΩΣΤΗΣ: 13 EURO/11 ΕURO (ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ-ΑΝΕΡΓΙΑΣ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
www.ticketservices.gr
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ
Στο ταμείο του θεάτρου Αριστοτέλειον καθώς και στα καταστήματα PUBLIC
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ/ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 210 9967562 – 6982178813
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΑΡΓΥΡΗΣ ΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ:CELESTIAL ARTS & ENTERTAINMENT PRODUCTIONS