Ο Γιώργος Γεροντιδάκης εξηγεί για Μελέτη και Πηνελόπη στις Άγριες Μέλισσες
«Τι να έκανε με την Πηνελόπη; Να την έκλεβε; Είχαν μεγάλη ταξική διαφορά».
Ο Γιώργος Γεροντιδάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στη Μαρία Ανδρέου και το ένθετο “ENJOY” που κυκλοφορεί με την κυριακάτικη δημοκρατία, απάντησε για τη σχέση του Μελέτη με τον Δούκα στις Άγριες Μέλισσες, μετά το σκηνικό με το χαντάκι, ενώ τόνισε πως θα είναι πολύ αποκαρδιωτικό αν σβήσει η φλόγα μεταξύ Πηνελόπης και Μελέτη.
Πώς μπόρεσε ο Μελέτης και συγχώρεσε τον Δούκα, που τον πέταξε μέσα στο κρύο στο χαντάκι χωρίς ρούχα, φαγητό και νερό;
Το σενάριο μας το εξηγεί κατά 50%. Έπρεπε ο Δούκας, αν ισχύει ότι η Πηνελόπη είναι ξαδέρφη μου, να την κρατήσει μακρία του. Μετά ο Δούκας τού έδωσε κι ένα μάθημα, ότι τα δικά του πράγματα δεν τα αγγίζουν. Και η Πηνελόπη είναι «κτήμα» του Δούκα. Μάλιστα, του είπε ότι ανάλογη τιμωρία σκληρή είχε πάρει και αυτός από τον πατέρα του, όταν του πήρε από το κουτί του μια χρυσή πένα.
Ο Λεωνίδας Κακούρης, ένας εξαιρετικός άνθρωπος και ένας υπέροχος ηθοποιός, μού εξήγησε και με βοήθησε πολύ στη σκηνή με το χαντάκι, πώς πρέπει να τον κοιτώ και τι συναίσθημα να βγάζω. Τι είναι ο Δούκας; Ο ισχυρός της περιοχής. Τι είμαι εγώ; Το εκτελεστικό του όργανο. Ο λόγος, η φωνή, τα μάτια του. Εκτελώ εντολές. Εκείνος είναι ο πλούσιος του χωριού και έχει μάθει, μετά τον πόλεμο, τον Εμφύλιο, χρόνια που κυριαρχούσε η φτώχεια, να τον προσκυνούν.
Η έκρηξη του Μελέτη προς το αφεντικό του έγινε γιατί αγάπησε την κόρη του. Επειδή δεν έχει πάρει καθόλου αγάπη από την οικογένειά του και έχει μεγαλώσει μόνος του, όλη την ευαισθησία του, την έβγαλε προς τα έξω η Πηνελόπη και έφτασε να τα βάλει με το χέρι που τον ταϊζει. Η εποχή που ζει ο Μελέτης είναι πολύ σκληρή, δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει καλύτερος άνθρωπος. Δεν ξεχνιούνται οι δολοφονίες του Γιάννου, του βοσκού…
Δεν μπορεί να αντιδράσει στον Δούκα;
Αυτός τον ζει. Δουλειές δεν υπάρχουν μετά τον πόλεμο. Οι Έλληνες έφευγαν μετανάστες. Ο Μελέτης υπακούει στο κεφάλαιο. Στον επιτυχημένο. Στον γαιοκτήμονα. Επειδή έχω παίξει σε μια ταινία για τον Εμφύλιο, το «Δεμένη Κόκκινη Κλωστή», έχω να σας πω ότι η λέξη «πολιτισμός» είχε σβηστεί από τη γλώσσα μας.
Τα εγκλήματα που έγιναν αυτή την περίοδο, αδερφός σε αδερφό και με τέτοια φρικαλεότητα, είναι τόσο ανατριχιαστικά που ούτε στις σειρές του Πάνου Κοκκινόπουλου δεν τα έχουμε δει. Σφαγές. Άγριες σφαγές σε ολόκληρα χωριά. Ναι, ο Μελέτης είναι ένας κακός χαρακτήρας, αλλά δείτε και τις συνθήκες στις οποίες ζει και μεγάλωσε.
Τι να έκανε με την Πηνελόπη; Να την έκλεβε; Είχαν μεγάλη ταξική διαφορά. Και που έκαναν έρωτα, ενώ αυτή ήταν παντρεμένη, ήταν και για τους δύο μεγάλη επανάσταση. Πώς θα σβήσει αυτή η φλόγα αυτών των δύο ανθρώπων είναι πολύ αποκαρδιωτικό, δεν ξέρω πώς θα το κάνει η Μελίνα Τσαμπάνη.
Η Πηνελόπη δέχεται τα πράγματα αβίαστα, όπως όλες οι κοπέλες της εποχής της. Μην ξεχνάτε ότι οι γιαγιάδες μας δεν παντρεύτηκαν από έρωτα, αλλά από προξενιό, από συνοικέσιο και δεν έφυγαν ποτέ από το γάμο που τους όρισε η οικογένειά τους.