Θέατρο: Σεργιάνι πρόσωπο με πρόσωπο με την Μαρία Παπαλάμπρου και μια βασίλισσα της ομορφιάς
Το θέατρο πρωταγωνιστεί και πάλι εδώ στο zappIT.
Ένα διαφορετικό σεργιάνι στο θέατρο θα κάνουμε αυτή την εβδομάδα, καθώς η πρώτη μας πρόταση θα συμπαρουσιαστεί μαζί με την πρωταγωνίστρια του έργου, «Προσωπο με πρόσωπο» την Μαρία Παπαλάμπρου.
Πρόσωπο με πρόσωπο, του Alexander Gelman
Παρασκευή με Κυριακή στο θέατρο Μορφές Έκφρασης
“Mπορεί στην εποχή που γράφτηκε το έργο κάποια στοιχεία να ήταν πιο έντονα, όπως η σχέση με την εξουσία και το χρήμα, αλλά με έναν άλλον τρόπο είναι εξίσου έντονα και σήμερα. Πρόκειται για ένα έργο ανθρώπινων σχέσεων που δεν επηρεάζεται από εποχή. Μια καταγραφή ψυχής, ένα καρδιογράφημα με πολλές εναλλαγές στην ένταση, την αγωνία και συνεχείς ανατροπές» μου εξηγεί η Μαρία Παπαλάμπρου για αυτή την θεατρική της επιστροφή. “Ένας άντρας και μια γυναίκα ξεκίνησαν από νέοι μαζί με κάποια διαφορά ηλικίας με όνειρα και παρέκκλιναν από την πορεία τους. Η Νατάσα είναι έξυπνη και ικανή γυναίκα, η οποία γνώρισε τον άντρα της όταν ήταν φοιτήτρια και επιδόθηκε στο κυνήγι της εξουσίας, της δύναμης και της κοινωνικής ανέλιξης. Κάτι που έκανε και ο Αντρέι, ο σύζυγος της, στην δική του διαδρομή. Σε μια στιγμή, όμως, έρχεται το πλήρωμα του χρόνου που συμβαίνει κάτι τραγικό στη ζωή του ζευγαριού και αφορά στον πυρήνα της οικογένειας. Τους ταρακουνάει, τους συνταράσσει και τους κάνει να δουν όλο το παρελθόν και όλα όσα έζησαν».
«Ανακαλύπτουν πολλές αλήθειες, πράγματα που δεν γνώριζαν ο ένας για τον άλλον και τα οποία βεβαίως οδηγούν σε μια απρόσμενη κατάληξη».
Ποια είναι όμως η ηρωίδα σου, η Νατάσα, αγαπητή Μαρία; «Είναι μια πραγματικά πολύ γοητευτική ηρωίδα, γυναίκα δυνατή και αδύναμη ταυτόχρονα. Δεν είναι μόνο ένα πράγμα αλλά ένας άνθρωπος με αδυναμίες που βίωσε την πορεία της ζωής της κάνοντας λάθη».
«Ο δυνατός χαρακτήρας άλλωστε δεν αρκεί για να πάρεις πάντα τις σωστές αποφάσεις. Είναι ευαίσθητη, εύθραυστη και έχει μια πολύ ανθρώπινη πλευρά. Δύσκολος ρόλος, όπως και του Αντρέι. Ρόλοι ζωής θα πω με σιγουριά για έναν ηθοποιό και μια μεγάλη πρόκληση».
«Με τον Θωμά Κινδύνη γνωριζόμαστε πάρα πολλά χρόνια, ενώ τον είχα και δάσκαλο για μικρό διάστημα στη σχολή Κατσέλη. Έχουμε συνεργαστεί, έχουμε κάνει μαζί παραστάσεις και έχουμε δουλέψει σε ομάδες. Μετά είχαμε χαθεί για κάποια χρόνια, όταν έλειπα στο εξωτερικό και τώρα που γύρισα ήθελα να ξεκινήσω πάλι με το θέατρο. Όταν λείπεις για κάποια χρόνια θέλεις να επανέλθεις κάπου γνώριμα και προστατευμένα. Έτσι, επειδή έχουμε μια πολύ καλή σχέση, επικοινωνία και επαφή και ταιριάζουμε καλλιτεχνικά σε όσα θέλουμε ψάχνοντας να κάνουμε κάτι μαζί, με λίγα πρόσωπα, βρήκαμε το Πρόσωπο του Πρόσωπο» προσθέτει η ηθοποιός για την σκηνική της συνύπαρξη με τον Θωμά Κινδύνη.
Όσον αφορά, τέλος, στην απόφαση να αποτραβηχτεί για αρκετά χρόνια τόσο από το θέατρο όσο και από την τηλεόραση, η Μαρία Παπαλάμπρου θα μου αναφέρει τα εξής. «Ζούσα για περίπου 12 χρόνια στο Βερολίνο όπου είχαμε μαζί με τον σύζυγο μου εταιρεία καλλιτεχνικών παραγωγών. Δραστηροποιούμασταν τόσο εκεί όσο και στην Ελλάδα. Δυστυχώς όμως πριν δύο χρόνια έχασα τον Τάσο και αποφασίσαμε με την κόρη μου να επιστρέψουμε μόνιμα στην Ελλάδα προκειμένου να είμαστε κοντά στον πυρήνα της οικογένειας και στους ανθρώπους που είχαμε ανάγκη σε αυτή την φάση της ζωής μας».
«Επειδή συμμετείχα σε επιτυχημένες σειρές μέχρι που σταμάτησα, η αλήθεια είναι πως είχα αρκετές προτάσεις. Απλά ήρθε η αλλαγή της ζωής μου με την μετακίνηση στο εξωτερικό ενώ είχε προηγηθεί και ένα μικρό διάστημα που οι προτάσεις ήταν λίγο πολύ ίδιες. Κάτι που συμβαίνει κυρίως στην τηλεόραση, όταν έχεις κάνει έναν ρόλο με σχετική επιτυχία και σε έχει αγαπήσει ο κόσμος σε αυτόν να σου κάνουν παρεμφερείς προτάσεις. Οπότε μου έρχονταν ίδια σενάρια και σκέφτηκα πως αν συνεχίσω να κάνω το ίδιο ύφος ρόλων είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσω να ξεφύγω από αυτό. Έτσι, έλεγα όχι και ήρθε η γνωριμία με τον άνδρα μου, φύγαμε από την Ελλάδα και ήρθε η παύση από μόνη της» συμπληρώνει η ηθοποιός στην συζήτηση μας.
Η βασίλισσα της ομορφιάς, του Μάρτιν ΜακΝτόνα
Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή στο Σύγχρονο θέατρο
Ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας σύγχρονης δραματουργίας του Ιρλανδού συγγραφέα Μάρτιν ΜακΝτόνα συνεχίζει την απόλυτα επιτυχημένη, τόσο καλλιτεχνικά όσο και εισπρακτικά, πορεία του μετακομίζοντας από το θέατρο Επι Κολωνώ στη μεγαλύτερη σκηνή του Σύγχρονου που εκ του αποτελέσματος το βοηθά να ανασάνει. Μέχρι σήμερα, αν κάποιος αναζητήσει σχόλια αρνητικά για την δουλειά δεν θα βρει ούτε ένα. Και πώς να βρει άλλωστε όταν έχουμε ένα σκηνικό αψεγάδιαστο διαμάντι από την ομάδα Νάμα.
Μια τραγωδία για την ανθρώπινη μοναξιά, με μαύρο, διαβρωτικό χιούμορ, με έντονο σασπένς και μεγάλες ανατροπές. Μια βαθιά τομή στη σύγχρονη ζωή, μια ανατομία των σχέσεων με επιθετικό και βίαιο τρόπο αλλά και βαθιές ανθρώπινες ρωγμές
Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ιρλανδίας στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, δύο γυναίκες ζουν μόνες τους. Ο λόγος για την ηλικιωμένη αυταρχική Μαγκ Φόλαν και τη 40χρονη κόρη της, Μορίν που την φροντίζει. Η σχέση τους μοιράζεται ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, που κάνει τη συμβίωσή τους σχεδόν αφόρητη σε έναν ανελέητο αλληλοσπαραγμό. Τη ζωή τους θα ανατρέψει η εμφάνιση του Πάτο Ντούλυ, ενός άνδρα που επιστρέφει για λίγο στην πόλη του και έχει πάντα στο μυαλό του, είκοσι χρόνια τώρα, την Μορίνν ως τη βασίλισσα της ομορφιάς της μικρής τους πόλης. Θα αρπάξει, άραγε, η πληγωμένη ηρωίδα την τελευταία ευκαιρία της; Να αγαπήσει και να αγαπηθεί;
Σπουδαία στιγμή για την Αγορίτσα Οικονόμου, η οποία πλυμμηρίζει την σκηνή με χρώματα δοσμένα αριστοτεχνικά στην ηρωίδα της με ισχυρό απέναντι πόλο την ερμηνεία της Σοφίας Σεϊρλή. Στο πλευρό τους, σε δουλεμένες ερμηνείες υπό την καθοδήγηση της μετρ Ελένης Σκώτη, ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης και ο Γιώργος Κατσής. Μια παράσταση η απουσία θέασης της οποίας, σε κάθε περίπτωση, θα αποτελέσει πληγή στην ατζέντα κάθε θεατρόφιλου.