Zappit

Θέατρο: Σεργιάνι με τον Ντον Ζουάν σε μια ευαίσθητη ισορροπία με τον Killer Joe

Το θέατρο πρωταγωνιστεί και πάλι εδώ στο zappIT.

Για μία ακόμα φορά, λίγο πριν το ξεκίνημα της νέας εβδομάδας, σας φέρνουμε μέσα από το zappIT προτάσεις για το θέατρο που θα σας προσφέρουν τροφή για σκέψη και συζήτηση. Και οι τρεις, δε, αυτή την εβδομάδα είναι εκλεκτές και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Ντον Ζουάν, του Μολιέρου
Πέμπτη με Κυριακή στο θέατρο Σημείο

Το κορυφαίο για πολλούς έργο του Μολιέρου αναλαμβάνει να στήσει στη σκηνή ο Αλέξανδρος Διαμαντής με τρεις εξαίσιους ερμηνευτές. Ο λόγος για τον Όμηρο Πουλάκη, τη Μάνια Παπαδημητρίου και τη Δανάη Παπουτσή που κατορθώνουν να κεντήσουν, κυριολεκτικά, τον σπουδαίο λόγο του συγγραφέα σε μετάφραση του Παντελή Πρεβελάκη.

Ο Ντον Ζουάν φτάνει στις ακτές της Σικελίας συνοδευόμενος από τον υπηρέτη του, Σγκαναρέλ. Εκεί τους προλαβαίνει η Ντόνια Ελβίρα, η γυναίκα που ο ήρωας ερωτεύτηκε και έκλεψε από το μοναστήρι που βρισκόταν για να την εγκαταλείψει όταν το πάθος του είχε πια σβήσει. Η Ελβίρα τυχαίνει ψυχρής υποδοχής και πληγωμένη ορκίζεται εκδίκηση.  Μέσα από μια σειρά επεισοδίων, κωμικών και δραματικών, ο Ντον Ζουάν προχωρά απτόητος σε νέες ερωτικές περιπέτειες και έρχεται αντιμέτωπος με όλες τις όψεις της ανθρώπινης ζωής. Επιμένοντας με ζήλο στις απόψεις του, προκαλώντας βεβαίως τον έρωτα των γυναικών, την οργή των αντρών και το διαρκή σκανδαλισμό του Σγκαναρέλ.

Στη σκηνή δια στόματος του δημοφιλούς ήρωα κηρύττονται επικίνδυνες ιδέες. Δεν υπάρχει ούτε Θεός ούτε διάβολος. Υπάρχει μόνο ο κόσμος που βλέπουμε και ο ορθός λόγος. Ζούμε μια ζωή, οπότε δεν έχουμε παρά να τη ζήσουμε καλά υπόλογοι μόνο στον εαυτό μας αδιαφορώντας για τη θεία ή την ανθρώπινη δικαιοσύνη.

Μια παράσταση κομψοτέχνημα στις λεπτομέρειες με τον Όμηρο Πουλάκη να «ντύνεται» τον Ντον Ζουάν στην ωριμότερη και πληρέστερη σκηνική του στιγμή, καθώς αλωνίζει με στιβαρότητα την σκηνή έχοντας στο πλευρό του ισχυρούς συμπαίκτες. Δηλαδή την Μάνια Παπαδημητρίου και την Δανάη Παπουτσή σε μια καθ’ όλα καθαρή και έντιμη σκηνοθετική γραμμή στις απαιτήσεις του λόγου του Μολιέρου.

Ευαίσθητη Ισορροπία, του Έντουαρντ Άλμπι
Παρασκευή με Κυριακή στη Θεατρική Σκηνή

Διατηρώντας τον πήχη υψηλά κάθε χρόνο, ο ακάματος εργάτης του θεάτρου Αντώνης Αντωνίου αποφασίζει να φέρει αυτή τη χρονιά στη σκηνή το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άλμπι που θεωρείται από τα σημαντικότερα του σύγχρονου παγκόσμιου θεάτρου.

Παρασκευή βράδυ και στο σπίτι του Τόμπι και της Άγκνες, που έχει εγκατασταθεί και η Κλαίρη η αλκοολική αδερφή της, θα εισβάλλουν ξαφνικά ο Χάρρυ με την Έντα. Οι δυο καλύτεροι τους φίλοι που έχουν πάθει κρίση πανικού. Το άλλο βράδυ επιστρέφει όμως και η κόρη τους, Τζούλια, έπειτα από το τέταρτο στη σειρά διαζύγιο της. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο οι έντονες συγκρούσεις θα αποκαλύψουν τα κρυμμένα πάθη, τα ψέματα μα και τους συμβιβασμούς.

Γνήσιο θέατρο που το αντιλαμβάνεσαι με το που τα φώτα θα ανάψουν στη σκηνή ή ακόμα από την μυρωδιά του φιλόξενου φουαγιέ. Ερμηνείες δουλεμένες ιδίως από τον Αντώνη Αντωνίου και την Νατάσα Ασίκη και μια ροή ιστορίας που δεν σε αφήνει μέχρι το τέλος να «φύγεις» απ’ αυτήν. Στο καλλιτεχνικό του σπίτι, το ζευγάρι ηθοποιών φιλοξενεί φέτος την Στέλλα Παπαδημητρίου, τον Ηλία Κατέβα, την Ειρήνη Κονίδου και την Ελένη Κούστα.

Την μετάφραση του έργου «Ευαίσθητη ισορροπία» υπογράφει η Αθανασία Καραγιαννοπούλου, την σκηνοθεσία ο Αντώνης Αντωνίου ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια ο Νίκος Κασσαπάκης.

Killer Joe, του Tracy Letts
Τετάρτη με Κυριακή στο θέατρο Εμπορικόν

Την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα επιχειρεί ο Γιάννης Στάνκογλου σε ένα έργο που μας φέρνει στη σκηνή με βίαιο και ωμό τρόπο το θέμα της παθογένειας μιας δυσλειτουργικής οικογένειας. Μάλλον, ο Tracy Letts δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί ορθότερα αυτή τη στιγμή στο ελληνικό κοινό απ’ ότι ο ηθοποιός κατορθώνει να κάνει ισορροπώντας με μαεστρία ζηλευτή ανάμεσα στις λεπτές γραμμές του θρίλερ και της μαύρης κωμωδίας.

Με τον ίδιο να κρατά τον κεντρικό ρόλο και να προσφέρει μια ακόμη καθ’ όλα δυναμική ερμηνεία στο πλούσιο βιογραφικό του, ο Γιάννης Στάνκογλου αποδεικνύει πως αξίζει να σηκώνει βάρη στους ώμους του συναντώντας ωραίους ερμηνευτές στο λειτουργικό σκηνικό που υπογράφει η Αλεξία Θεοδωράκη. Και αυτό καθώς έρχονται πλάι του με ερμηνευτικό τσαμπουκά ο Κώστας Νικούλι, με γοητεία σκηνική και χρώματα όμορφα η Δήμητρα Λημνιού και η Ναταλία Σουίφτ ενώ την συμπαγή ομάδα συμπληρώνει ο Κωνσταντίνος Σειραδάκης.

Στα τέλη του 20ου αιώνα η κατάρρευση του αμερικανικού ονείρου και η τραγωδία της καπιταλιστικής ουτοπίας  εμπνέουν τον Letts να γράψει το παρόν έργο με στοιχεία ανθρωπισμού, αρετής και αυτοθυσίας. Ένας καταχρεωμένος νεαρός έμπορος ναρκωτικών ζητά από έναν ντετέκτιβ της αστυνομίας του Τέξας, έναν σύγχρονο καουμπόι του Νότο που συμπληρώνει το εισόδημά του ως επαγγελματίας εκτελεστής, να σκοτώσει τη μητέρα του. Και αυτό για να εισπράξει ο ίδιος, η μικρότερη αδερφή του, ο πατέρας και η μητριά του την ασφάλεια ζωής. Καθώς δεν έχει να δώσει προκαταβολή, όμως, ο ντετέκτιβ του ζητά ως εγγύηση τη αδερφή του και εκείνος τη δίνει με τη σύμφωνη γνώμη του πατέρα του.