Zappit

Θέατρο: Σεργιάνι με μια βαλίτσα στο χέρι μα, όπου κι αν πας, να μην χαθείς

Όπου κι αν πας να μη χαθείς, Τετάρτη έως Κυριακή στο Από Μηχανής θέατρο.

Σε «διαμαντάκι»… δωματίου θα σας ωθήσω με θέρμη αυτή τη φορά στο θέατρο ώστε και να προγραμματίσετε εγκαίρως τη θέαση του! Ο λόγος για το έργο «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» του Νίκου Σκορίνη το οποίο και επαναλαμβάνει για δεύτερη χρονιά ο Δημήτρης Μυλωνάς στην πάνω σκηνή του θεάτρου Από Μηχανής με μια εξαίσιων στοιχείων ερμηνευτική ομάδα.

Πότε σε πρώτο πρόσωπο και πότε σε τρίτο, άλλοτε σε μορφή προσωπικής μαρτυρίας με συχνές αναφορές στη σπαρακτική ερωτική αλληλογραφία του κεντρικού ήρωα και μετά ξανά πίσω στη γειωμένη πραγματικότητα και τα γεγονότα της πολιτικής σκηνής, η παράσταση λειτουργεί ως ένα σύγχρονο έπος, μια Οδύσσεια του σήμερα στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας. Μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη» αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης εποχής.

Με μπροστάρισσα την εκλεκτή Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, η οποία και σηκώνει έξοχα το βάρος της παράστασης κατευθύνοντας την από την αρχή ως το τέλος, ο θεατής έχει την ευκαιρία να απολαύσει πλήθος προσώπων μέσα από την ταχύτατη – και σκηνοθετικά ευφυή – εναλλαγή των έξι ερμηνευτών επί σκηνής. Η ηθοποιός κουβαλά με εμπειρία την ροή της ιστορίας και κερδίζει το βλέμμα στη συγκίνηση μα και στο γέλιο μέσα από τα πλούσια χρώματα που ντύνει τις ηρωίδες της.

Πλάι της στη σκηνή βρίσκονται με σκηνικό πάθος, ορμή και ομοιογένεια ο Θεοδόσης Σκαρβέλης, ο Δημήτρης Μπούρας, η Δήμητρα Μάζη,η Δάφνη Δίγκα και ο Θανάσης Κορλός.

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς, ο οποίος υπογράφει και την διασκευή του παρόντος εγχειρήματος, κατορθώνει να παρουσιάσει μια ολόκληρη Οδύσσεια μες σε λίγα τετραγωνικά. Επίτευγμα αξιοπρόσεκτο θα τονίσω. Με αλήθεια, ποιότητα και λεπτές ισορροπίες ως προς τον λόγο του συγγραφέα. Την δραματουργική επεξεργασία έχει κάνει η Άννα Ελεφάντη, την επιμέλεια κίνησης η Ειρήνη Κυρμιζάκη ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια η Νάνστια Κασσάρα.

Σπεύσατε φίλοι σε αυτή την πολύ έντιμη προσπάθεια στο Από Μηχανής θέατρο καθώς θα βρείτε σίγουρα πολλά στοιχεία που θα σας παρασύρουν στη συγκεκριμένη δουλειά. Προσωπικά ξεχωρίζω το ίδιο το κείμενο και την όμορφη ερμηνευτική στιγμή της Μαρούσκας Παναγιωτοπούλου συνοδεία της γλυκιάς σύνδεσης της «μεγάλης» ιστορίας με τις μικρότερες.