Zappit

Στα καλά καθούμενα: Πως σχολίασαν την ερμηνεία του Ρουβά στο «Άξιον εστί»;

Κατσούλης: «Υπήρχε ποτέ μία στο εκατομμύριο να πήγαινε αλλιώς από ότι είναι εκεί;»

Την ερμηνεία του Σάκη Ρουβά στο «Άξιον εστί» από τη χθεσινή συναυλία παρακολούθησαν οι παρουσιαστές του «Στα καλά καθούμενα» και μετά την αρχική αμηχανία όπου κανείς δεν έκανε την αρχή να εκφράση την άποψη του, ο Κρατερός Κατσούλης «πήρε την ευθύνη»…

Κρατερός Κατσούλης:
«Υπήρχε ποτέ μία στο εκατομμύριο να πήγαινε αλλιώς από ότι είναι εκεί; Νομίζω ότι αυτό που χαρακτηρίζει αυτά τα τραγούδια είναι ότι έχουν μία δικιά τους μνήμη. Το κείμενο το γραπτό έχει μία μνήμη. Από εκεί και πέρα ένας άνθρωπος όταν πάει να καταπιαστεί με αυτό, ο χρόνος που θα ασχοληθεί με αυτό. Είναι αυτό που θα δώσει μια διαφορετική ή όχι άποψη σε αυτή την εκτέλεση. Αν είσαι ένας άνθρωπος που τραγουδά μια ζωή τέτοια τραγούδια, υποχρεωτικά λόγω επανάληψης, χρόνου και μνήμης υπάρχει μέσα σου μια άλλη εμπειρία. Αν αυτό το πράγμα πάω να το τραγουδήσω εγώ και δουλέψω πάρα πολύ, αλλά δουλέψω ένα μήνα, θα έχω αυτή του ένα μήνα. Δεν μπορούμε λοιπόν να συγκρίνουμε τίποτα και κανέναν με τραγουδιστές που το έχουν τραγουδήσει αυτό 15 – 20 χρόνια. Όση δουλειά και να κάνεις, όσο τέλειος τραγουδιστής και να είσαι, αν ξαφνικά πάω να τραγουδήσω, επειδή το συγκεκριμένο έχει τύχει να το τραγουδήσω κι εγώ, το συνειδητοποιείς, δεν είναι το τεχνικό, που εγώ υστερούσα και σε αυτό, είναι στο πόσο έχεις ασχοληθεί με το συγκεκριμένο κείμενο. Τι μνήμη έχεις εσύ ο ίδιος με αυτό το κείμενο.»

Στη συνέχεια και ο καλεσμένος τους Τάσος Τρύφωνος πήρε το λόγο εκφράζοντας τη δική του άποψη: 

«Ήταν λογικό ότι θα γινόταν όλος αυτός ο ντόρος. Υπάρχουν διάφοροι παράμετροι. Ένα έργο του Αισχύλου ή του Σοφοκλή δεν κινδυνεύει αν θα το παίξει ο “Χ” “Ψ”, θα το παίξουν μεγάλοι, μέτριοι, κακοί και ερασιτέχνες ηθοποιοί. Το «Άξιον εστί» είναι ένα μεγαλιώδες έργο, είναι μέρος του ελληνικού πολιτισμού. Είναι εκεί για να το τραγουδήσουν, από τη στιγμή που ο Μίκης Θεοδωράκης είπε ότι δεν κάνει απαγορεύσεις. Είδα στα «Φώτα πορείας» την Φαραντούρη να διηγείται στην Ακρίτα πως πήρε ο Θεοδωράκης τον Μπιθικώτση που είναι ο εμβληματικός ερμηνευτής αυτού του έργου, πως τον πήρε από το λαϊκό τραγούδι και τον έβαλε στη μουσική του Θεοδωράκη που ο Θεοδωράκης έβαλε τους ποιητές μέσα, την συμφωνική ορχήστρα, άνοιξε αυτή τη μουσική προς τον κόσμο. Κι έλεγε ότι ήταν «έξω από τα νερά του». Όμως ο Μπιθικώτσης έμεινε στην ιστορία. Δεν λέμε ότι το είπε καλύτερα από τον Μπιθικώτση ο Σάκης, αλλά έκανε μία καλή προσπάθεια»
https://www.youtube.com/embed/jCaiHN43pkU