Η Φόνισσα του Παπαδιαμάντη έρχεται από την Tanweer

Η Φόνισσα

Διαβάστε περισσότερα...

Τις πρώτες ημέρες των γυρισμάτων της διανύει η κινηματογραφική παραγωγή της Tanweer Productions σε συμπαραγωγή της View Master Films, “Η ΦΟΝΙΣΣΑ”. Τα γυρίσματα πραγματοποιούνται στην Αθήνα, καθώς και στα επιβλητικά και τραχιά τοπία της Λακωνικής Μάνης, της Κρήτης και της Σκιάθου, της ιδιαίτερης πατρίδας του σπουδαίου λογοτέχνη, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα και σενάριο: Κατερίνα Μπέη.

Πρωταγωνιστούν:  Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Η αριστουργηματική νουβέλα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, “το κοινωνικό μυθιστόρημα” που θεωρείται ορόσημο της ελληνικής λογοτεχνίας, η εμβληματική “Φόνισσα” μεταφέρεται στον κινηματογράφο με κορυφαίο καστ. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους της αινιγματικής Φόνισσας και της κόρης της ενσαρκώνουν οι εκλεκτές Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (“Ευτυχία”) και Μαρία Πρωτόπαππα (“Σασμός”), ενώ το κεντρικό καστ συμπληρώνουν ιδανικά η Έλενα Τοπαλίδου (“Μαγνητικά Πεδία”), η Πηνελόπη Τσιλίκα (“Σιωπηλός Δρόμος”) και η Γεωργιάννα Νταλάρα (“Ο Βυσσινόκηπος”).Τη σκηνοθεσία του διεισδυτικού ψυχογραφήματος αναλαμβάνει η πολυσχιδής Εύα Νάθενα (“Νύφες”) στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, ενώ ταυτόχρονα επιμελείται τη σκηνογραφία και τα κοστούμια για να αποδώσει τη μοναδική ατμόσφαιρα της ταινίας, η οποία διαδραματίζεται στις αρχές του 20ού αιώνα σε ένα ξεκομμένο νησί. Το σενάριο, που αιχμαλωτίζει τις ακραίες ψυχολογικές διακυμάνσεις και τις αιχμηρές κοινωνικές προεκτάσεις της περίπλοκης Φόνισσας, φέρει την υπογραφή της πολυτάλαντης Κατερίνας Μπέη (“Τα Καλύτερα μας Χρόνια”).

Η Φόνισσα

Σύνοψη

Σε ένα δυστοπικό τοπίο, σε ένα απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η χήρα Χαδούλα έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της μετέδωσε η μητέρα της – μια σκυτάλη αβάσταχτη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Μέσα της όμως, η Χαδούλα αντιστέκεται και, τελικά, επαναστατεί έμπρακτα. Αντιτίθεται στον ηθικό νόμο της τοπικής κοινωνίας και αποφασίζει να “λυτρώσει”  όσα περισσότερα κορίτσια μπορεί. Οι πράξεις της σταδιακά αυτονομούνται μέχρι που τη φέρνουν αντιμέτωπη με τον νόμο. Κατατρεγμένη, εγκαταλείπει το σπίτι της και κατευθύνεται στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Όμως όσο και αν η ηθική της τής υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε, ένα χρόνιο τραύμα την καταδιώκει παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.