Το όνομά της είναι συνώνυμο της ενημέρωσης. Εδώ και 20 χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της δημοσιογραφίας, έχει δουλέψει σκληρά,στον έντυπο τύπο, στην τηλεόραση μπροστά και πίσω από τις κάμερες, ενώ, τα τελευταία 2 χρόνια , κρατάει τη θέση της κεντρικής παρουσιάστριας στο δελτίο του Star και παράλληλα διευθύνει το star.gr.
Πώς κρίνετε τη φετινή τηλεοπτική σεζόν, όσον αφορά την ενημέρωση; Παρατηρούμε ότι τα κεντρικά δελτία ειδήσεων έχουν πτώση στα νούμερα και δεν υπάρχει ξεκάθαρος νικητής στη μάχη της τηλεθέασης μέχρι αυτή τη στιγμή. Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά και τι χρειάζεται ένα κεντρικό δελτίο ειδήσεων για να κερδίσει το τηλεοπτικό κοινό;Εξαρτάται τι εννοούμε να «κερδίσει», ένα δελτίο ειδήσεων το τηλεοπτικό κοινό. Εννοούμε αποκλειστικά και μόνο το τι δείχνει το «ραβασάκι» της AGB , την επόμενη ημέρα; Και αν ναι, αναφερόμαστε στους δείκτες του συνόλου των τηλεθεατών ή στα λεγόμενα νεανικά κοινά, τα οποία έχουν γίνει πολύ της μόδας τα τελευταία χρόνια;
Θέτω αυτά τα ρητορικά ερωτήματα για να αναδείξω το γεγονός πως είναι πολλές οι παράμετροι, που μπορούν να κρίνουν την επιτυχία ενός δελτίου ειδήσεων.
Για παράδειγμα, ένα δελτίο με υψηλές επιδόσεις στους πίνακες της AGB αλλά με μηδενική πολιτική επιρροή, για τα δικά μου κριτήρια δεν είναι επιτυχημένο.
Επίσης κανένα δελτίο ειδήσεων δεν μπορεί να ξεπετάγεται μόνο του, ως σημαδούρα, ξαφνικά στις οκτώ το βράδυ. Η επιτυχία συνολικά του προγράμματος ενός καναλιού, η δυνατότητα του να συγκεντρώνει τηλεθεατές από νωρίς το πρωί, και βεβαίως το πρόγραμμα, που προηγείται, παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή μη ενός δελτίου.
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε στα κεντρικά δελτία ειδήσεων κυρίως γυναίκες: η Μαρία Χούκλη, η Σία Κοσιώνη, η Όλγα Τρέμη μέχρι πρόσφατα, η Μαρία Σαράφογλου, όπως και εσείς άλλωστε, είναι κάποιες από αυτές που έχουν αναλάβει το τιμόνι των δελτίων ειδήσεων των μεγαλύτερων τηλεοπτικών σταθμών της χώρας. Τι πιστεύετε ότι έχει αλλάξει και έχουμε οδηγηθεί σε αυτό το μοντέλο παρουσίασης των κεντρικών δελτίων ειδήσεων;
Τυχαίο γεγονός. Εκτός αν θέλουν να μας χρυσώσουν το χάπι γιατί δεν βλέπω καμία γυναίκα διευθύντρια ειδήσεων. Το 1992 ήμουν η μόνη γυναίκα στο πολιτικό ρεπορτάζ του Mega. Στην πορεία το τηλεοπτικό αυτό κάστρο «αλώθηκε» από πολλές γυναίκες συναδέλφους. Το ίδιο συνέβη σιγά – σιγά στα δελτία ειδήσεων και ελπίζω να το δούμε να συμβαίνει σύντομα, όπως σας είπα και παραπάνω, σε διευθυντικές θέσεις καναλιών και εφημερίδων.
Ποιο μοντέλο κεντρικού δελτίου ειδήσεων θεωρείτε ότι έχει μεγαλύτερη απήχηση στον κόσμο; Το μοντέλο με τα παράθυρα και τον σχολιασμό ή τα πολυθεματικά δελτία; Ποια είναι η συνταγή του Star;Στην τηλεόραση περνάμε διάφορες «μόδες», τόσο στο χώρο της ενημέρωσης, όσο και στον χώρο της ψυχαγωγίας. Το δελτίο ειδήσεων με σχολιαστές ξεκίνησε με μένα στο Mega το 2004-2005, εξελίχθηκε, ακολουθήθηκε και από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και φαίνεται, μετά από μία δεκαετία, να ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να το δούμε με άλλες συνθέσεις και παραλλαγές.
Το STAR , όσο και αν ακούγεται παράξενο, είναι αυτή τη στιγμή το δελτίο, που δίνει περισσότερη έμφαση στην πολιτική – οικονομική επικαιρότητα από οποιοδήποτε άλλο στη ζώνη των οκτώ . Το δελτίο του ΑΝΤ1 σαφέστατα επιλέγει να δίνει βαρύτητα σε μια πιο «ελαφρά» θεματολογία αλλά και το Mega ψάχνει τον βηματισμό του, εναλλάσσοντας πρόσωπα στον σχολιασμό, δίνοντας βαρύτητα πότε στα ελεύθερα ρεπορτάζ, πότε στα διεθνή. Είναι φυσιολογικό, διότι προέρχεται μετά από μία περίοδο μεγάλων αλλαγών και θέλει το χρόνο του.
Εμείς έχουμε καταλήξει στην επιλογή ενός μόνο σχολιαστή στα βασικά θέματα της επικαιρότητας. Είναι βεβαίως μεγάλη τύχη το πρόσωπο αυτό να είναι ο Νίκος Χατζηνικολάου, ο οποίος θεωρείται top στην ενημέρωση αλλά και η Κάτια Μακρή, το ρεπορτάζ της οποίας είναι πάντοτε εξαιρετικό.
Βλέπουμε ότι ο κόσμος προτιμάει αντί για τα δελτία ειδήσεων να βλέπει ψυχαγωγικές εκπομπές οι οποίες σημειώνουν υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης έναντι των δελτίων. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Μήπως ο τηλεθεατής έχει χάσει την εμπιστοσύνη του;Ένα μεγάλο μέρος του κοινού έχει χάσει την εμπιστοσύνη του και έχετε δίκιο να το επισημαίνετε. Δεν είναι όμως μόνον αυτό. Είναι πλέον πάρα πολλές οι πηγές της ενημέρωσης. Από νωρίς το πρωί οι πολίτες βομβαρδίζονται με πληροφορίες από ενημερωτικές τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνα, εφημερίδες και κυρίως το διαδίκτυο, το οποίο σαρώνει και αναδεικνύεται στη μεγάλη δύναμη ενημέρωσης του μέλλοντος.
Από την άλλη, ο κόσμος είναι αρκετά πιεσμένος ψυχολογικά, η ζωή έχει δυσκολέψει πολύ και χρειάζεται περισσότερο, από ότι στο παρελθόν , να χαλαρώσει, να ξεκουραστεί. Ίσως να μη θέλει να ακούσει ειδήσεις, που γνωρίζει ότι ψυχικά θα τον «στρεσάρουν» περισσότερο. Παρόλα αυτά, αν δείτε τις μετρήσεις τηλεθέασης, θα διαπιστώσετε ότι στις οκτώ, εκείνοι, που επιλέγουν ενημέρωση, είναι αθροιστικά περίπου το 50% έναντι του 20% περίπου, που επιλέγουν ψυχαγωγία.
Τα νούμερα τηλεθέασης του κεντρικού δελτίου του Star είναι ιδιαίτερα υψηλά. Φοβηθήκατε όταν αναλάβατε τη θέση της κεντρικής παρουσιάστριας, ότι τα νούμερα τηλεθέασης δεν θα είναι υψηλά, αν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο κανάλι είχε ταυτιστεί με ένα άλλο μοντέλο δελτίου, αυτό του lifestyle; Δεν σας κρύβω πως είχα μία ανασφάλεια για το τι θα συναντούσα. Κυρίως ήταν το άγνωστο αυτό, που με φόβιζε. Ήταν όμως και μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόκληση.
Αυτό το οποίο έγινε στο STAR ήταν μία τιτάνια προσπάθεια. Ένας ολόκληρος μηχανισμός έπρεπε να αρχίσει να δουλεύει με τελείως διαφορετικό τρόπο από ότι είχε συνηθίσει για σχεδόν δέκα χρόνια. Δεν σας κρύβω πως με εντυπωσίασε το γεγονός πως οι περισσότεροι συνάδελφοι έδειξαν ευελιξία και προσαρμόστηκαν ταχύτατα. Δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν ακόμη πράγματα, που θα μπορούσαν να βελτιωθούν, αλλά είμαστε σε πολύ καλό δρόμο.
Το άλλο ζήτημα, που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε, ήταν η «εικόνα» του τηλεθεατή για το δελτίο του STAR, το οποίο είχε πάρει διαζύγιο επί μία δεκαετία από τη σοβαρή ενημέρωση. Φανταστείτε το brand name, που είχε κτίσει στην ενημέρωση, για παράδειγμα, το Mega πάνω από είκοσι χρόνια και σκεφτείτε από πού ξεκινούσαμε εμείς. Ακόμη έχουμε μακρά πορεία μπροστά μας αλλά τα όσα πετύχαμε είναι άθλος και δεν το λέω μόνον εγώ. Το λένε όλοι στο κανάλι.
Πολλοί από τους συναδέλφους σας, παράλληλα με το δελτίο ειδήσεων, αναλαμβάνουν δική τους πολιτική εκπομπή ή talkshow. Είναι στις προσδοκίες ή στα θέλω σας;Σε αυτή τη φάση της ζωής μου, όχι. Έχω το δελτίο ειδήσεων, έχω τη διεύθυνση του star.gr, δεν θα ήθελα να αναλάβω και άλλη ευθύνη , διότι όταν κάνεις πολλά πράγματα μαζί, κάτι δεν κάνεις καλά στο τέλος.
Είστε τόσα χρόνια στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό να κάνετε κάτι πιο ανάλαφρο ή να μεταπηδήσετε από την ενημέρωση στην ψυχαγωγία;Εξαρτάται τι εννοούμε ψυχαγωγική εκπομπή. Αν είναι να συνομιλώ για τα θέματα της λεγόμενης show biz, ποιος τα έφτιαξε με ποια, για παράδειγμα, και ποιος τσακώθηκε με τον άλλον, δεν με ενδιαφέρει να το παρακολουθήσω, έτσι και αλλιώς ,πόσο μάλλον να το παρουσιάσω. Υπάρχουν όμως και ιδέες, που θα ήθελα να μπορούσα να τις εφαρμόσω αλλά δε νομίζω πως θα τα κατάφερνα. Οι καλές ψυχαγωγικές εκπομπές είναι και θέμα ταλέντου. Να έχεις το χάρισμα, που λένε.
Κατά καιρούς, έχετε συνεργαστεί με αντίστοιχα πολύ έμπειρα τηλεοπτικά πρόσωπα, σε δελτία ειδήσεων. Ποια από τις συνεργασίες θεωρείτε ότι ήταν η πιο πετυχημένη και ποια δεν απέδωσε όσα περιμένατε;Ξεχωρίζω τη συνεργασία μου με το Νίκο Χατζηνικολάου εδώ και πολλά χρόνια. Πέρα από το ότι είναι ο καλύτερος στη δουλειά του, έχει απίστευτο χιούμορ, αυτοσαρκάζεται πολύ συχνά και σου διώχνει το άγχος, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές. Αποτυχημένες συνεργασίες γενικότερα δεν είχα, εκτός από μία , αλλά ευτυχώς δεν κράτησε πολύ και δεν αξίζει ούτε να την θυμάμαι, ούτε να αναφερθώ.
Το Star από πέρσι δείχνει ότι θέλει να επενδύσει στην ενημέρωση, τόσο με δική σας παρουσία στο κεντρικό δελτίο του σταθμού όσο και με την πολιτική εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου αλλά και την παρουσία της Πόπης Τσαπανίδου. Πιστεύετε ότι χρειάζεται να ανοίξει τη ζώνη 07:00-10:00, όπως έχουν τα υπόλοιπα μεγάλα κανάλια; Το Star σκέφτεται κάτι τέτοιο;Δεν έχω ακούσει να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις τουλάχιστον τώρα, αλλά επειδή αυτά τα ζητήματα αφορούν στη διεύθυνση προγράμματος, δεν ξέρω τι μπορεί να προκύψει στο μέλλον. Γενικότερα μιλώντας ,όσες περισσότερες εκπομπές γίνονται, όσες περισσότερες θέσεις εργασίας δημιουργούνται, είναι θετική εξέλιξη, αλλά μην ξεχνάμε πως η οικονομική συγκυρία είναι εξαιρετικά δύσκολη και τα μέσα ενημέρωσης έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα.
Παυλίνα Ντάσιου