Μειώνονται συνεχώς τα έσοδα από τις διαφημίσεις στα ΜΜΕ
Διαβάστε για την πτώση στην διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Service, η διαφημιστική δαπάνη για το 5μηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2011 σημείωσε σημαντική πτώση, με την τηλεοπτική διαφήμιση να κάνει την εξαίρεση με μείωση μόλις 0,66% σε σχέση με τον Μάιο του 2010. Τα υπόλοιπα κύρια μέσα σημείωσαν απώλειες: -19,36% τα περιοδικά, -12,32% οι εφημερίδες, -31,44 το ραδιόφωνο.
Ωστόσο, στο σύνολο 5μηνου, τις μικρότερες απώλειες φαίνεται να έχουν οι εφημερίδες με πτώση κάτω του 10% (-9,77%), ενώ η πτώση της διαφήμισης στην τηλεόραση φθάνει το 13,59%. Περιοδικά και ραδιόφωνο εξακολουθούν να έχουν τις σημαντικότερες απώλειες με -22,36% τα πρώτα και 30,36% το δεύτερο.
Τα ποσοστά σε ευρώ
Το σύνολο της ονομαστικής διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ το 2010 υποχώρησε στο 1.885.968 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 18,4% σε σχέση με το 2009 (2.210.795 χιλ. ευρώ) , ενώ το 2008 η δαπάνη έφτανε στα 2.667.528 χιλ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, στην τηλεόραση η διαφήμιση έπεσε στα 581 εκατ. ευρώ το 2010, στα περιοδικά στα 746 εκατ. ευρώ, στο ραδιόφωνο στα 124 εκατ. ευρώ και στον Τύπο «έκλεισε» στα 434 εκατ. ευρώ.
Η διαφήμιση στα κανάλια
Το Mega εξακολουθεί να είναι στην πρώτη θέση της ονομαστικής διαφημιστικής δαπάνης, με απώλειες πάραυτα 280 εκατ. ευρώ. Το Mεγάλο κανάλι κατέχει το 30,1% της αγοράς πέφτοντας στα 175 εκατ. ευρώ έχοντας το 30,1%. Ο ΑΝΤ1 με 150 εκατ. ευρώ παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι διατηρώντας το 25,9% της αγοράς, ενώ ο Alpha υποχώρησε στα 89 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας όμως το μερίδιο του στην αγορά στο 15,4%. Το Star έπεσε στα 80 εκατ. ευρώ και το Alter στα 58 εκατ. ευρώ. Με 21 εκατ. ευρώ για τη ΝΕΤ, με 5 εκατ. ευρώ η ΕΤ1 και 399 χιλ. ευρώ η ΕΤ3 έκλεισε η δημόσια τηλεόραση το 2010.