Zappit

Ξεπέρασε σε έσοδα την καλωδιακή τηλεόραση στις ΗΠΑ το YouTube

Την καλύτερή του περίοδο από πλευράς εισπράξεων διανύει αυτή τη στιγμή η ιστοσελίδα video streaming YouTube.

Όπως ανακοίνωσε, η θυγατρική εταιρεία της Google, η Alphabet που διαχειρίζεται την πλατφόρμα, ανακοίνωσε πως τα έσοδά της στο τέταρτο τρίμηνο του 2019 εκτοξεύτηκαν στα ύψη.

Αυτό αποτελεί φυσικά αποτέλεσμα της τεράστιας ανάπτυξης του YouTube, τόσο σε επίπεδο χρηστών, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου, καθώς μέρα με τη μέρα μεγεθύνεται όλο και περισσότερο. Τα έσοδα από διαφημίσεις παράλληλα αυξάνονται καθημερινά και σε αυτό μεγάλο ρόλο μεταξύ άλλων έχει παίξει και η είσοδος των ιστοσελίδων που ασχολούνται με το αθλητικό στοίχημα, όπου αυτό επιτρέπεται με βάση τη νομοθεσία και τις ρυθμιστικές αρχές της κάθε χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα του YouTube την 15η χρονιά λειτουργίας του ανήλθαν συνολικά το 2019 στο ποσό των 162 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με ποσοστό της τάξης του 9,4% του ποσού αυτών να προέρχεται από διαδικτυακές διαφημίσεις. Είναι ενδεικτικό επίσης να αναφέρουμε πως τα έσοδα από διαφημίσεις στο YouTube το 2017 ήταν 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, το 2018 αυξήθηκαν και έφτασαν τα 11,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το 2019 έφτασα στο ποσό ρεκόρ των 15,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Υπό αυτά τα δεδομένα, υπολογίζεται πως η ετήσια αύξηση των διαφημιστικών εσόδων φτάνει σε ποσοστά το 36%, ένα ποσοστό πραγματικά πάρα πολύ υψηλό, εάν αναλογιστεί επίσης κανείς το γεγονός πως η ετήσια αύξηση εσόδων της Google φτάνει μόλις το 16%, το οποίο και πάλι θεωρείται υψηλό.

Ένα ακόμη επίτευγμα του YouTube αποτελεί το γεγονός πως τα έσοδα του από διαφημίσεις είναι πλέον πολύ υψηλότερα από εκείνα των επιχειρήσεων εκείνων που δραστηριοποιούνται στην αγορά της καλωδιακής τηλεόρασης στις ΗΠΑ. Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει πλέον συνολικά ελαφρώς λιγότερα έσοδα σε σχέση με το YouTube, ενώ φυσικά το YouTube υπερβαίνει κατά πολύ τα έσοδά καθεμιάς ξεχωριστά των μεγάλων καλωδιακών επιχειρήσεων, όπου είναι το NBC, το CBS, το FOX και όλα τα υπόλοιπα καλωδιακά δίκτυα. Η τάση αυτή εντοπίζεται και σε άλλες υπηρεσίες streaming δημιουργόντας τον λεγόμενο πόλεμο του streaming.

Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να σημειώσουμε και το μεγάλο λειτουργικό κόστος που έχει το YouTube. Η κολοσσιαίων διαστάσεων διαδικτυακή πλατφόρμα είναι υποχρεωμένη να διαθέτει διακομιστές αποθήκευσης ενός τεράστιου όγκου δεδομένων που αυξάνεται μέρα με την ημέρα. Επιπλέον, πολλοί από τους δημιουργούς του πιο δημοφιλούς περιεχομένου της πλατφόρμας αμείβονται με ένα μέρος των εσόδων των διαφημίσεων. Συνεπώς, παρότι τα έσοδα είναι γνωστά και αυξανόμενα από χρόνο σε χρόνο, το YouTube ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει δημόσια αν προσφέρει στη Google καθαρό κέρδος ή μήπως είναι τελικά ζημιογόνο. Οι εκτιμήσεις ωστόσο ειδικών αναφέρουν πως μάλλον πρόκειται για την πρώτη περίπτωση, πιθανότατα όμως όχι με τόσο μεγάλα κέρδη όσα θα περίμενε κάνεις, καθώς το λειτουργικό κόστος είναι τεράστιο.

Τα δεδομένα λειτουργίας και χρήσης του YouTube είναι από κάθε άποψη εκπληκτικά. Η πλατφόρμα διαθέτει σχεδόν δύο δισεκατομμύρια συνδεδεμένους χρήστες κάθε μήνα και είναι διαθέσιμη σε 90 διαφορετικές χώρες, υποστηρίζοντας 80 γλώσσες. Αποτελεί μάλιστα τη δεύτερη πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης μετά φυσικά τη μηχανή της Google. Κάθε λεπτό που περνά ανεβαίνουν 500 ώρες βίντεο,  ενώ παράλληλα οι χρήστες παρακολουθούν ένα δισεκατομμύριο ώρες βίντεο την ημέρα.