Οι ψηφιακές τεχνολογίες που φέρνουν επανάσταση στη βιομηχανία της διασκέδασης

Η βιομηχανία της διασκέδασης αναπτύσσεται διαρκώς, μέσω της ψηφιοποίησης, η οποία αποτελεί έναν ιδιαίτερα σημαντικό οδηγό για την εξέλιξή της.

Οι καινοτομίες της εποχής μας δεν επηρεάζουν μόνο τη βιομηχανία της τηλεόρασης -πόσο μάλλον της ελληνικής- αλλά την ψυχαγωγία μας, συνολικά. Η τεχνολογία μετατρέπει τη σπιτική διασκέδαση σε ένα είδος διαδραστικής απόλαυσης, αφού είναι πλέον φανερό ότι οι θεατές μένουν περισσότερο εντός σπιτιού και «καταναλώνουν» περιεχόμενο που παράγεται σε εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς.

Βέβαια, αυτή η δημιουργία περιεχομένου, βελτιώνεται συνεχώς τεχνολογικά και δεν μένει στάσιμη. Ναυαρχίδα, αυτή την περίοδο, όχι μόνο στον τομέα της διασκέδασης, αλλά και σε κάθε άλλο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική εκμάθηση. Οι δύο αυτές καινοτομίες έχουν θέσει διαφορετικές βάσεις στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία εξελίσσεται, τόσο στον τομέα της δημιουργίας όσο και σε εκείνον της διανομής του περιεχομένου προς το κοινό.

Πριν μερικά χρόνια, ίσως και πριν από μόνο μία δεκαετία, αυτά που ζούμε σήμερα δεν ήταν παρά ευσεβείς πόθοι. Η βιομηχανία της διασκέδασης, όμως, όχι μόνο ήταν η πρώτη που εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και η πρώτη που τη βοήθησε να αναπτυχθεί. Πιο συγκεκριμένα, η βιομηχανία του πόκερ ήταν εκείνη που έδωσε χώρο στην τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει τα πρώτα της βήματα στην προσπάθειά της να βρει τρόπους εξέλιξης, ειδικά σε ό,τι αφορά την εκμάθησή της.

Το πόκερ, εδώ και δύο αιώνες, αποτελεί το πιο δημοφιλές παιχνίδι με τράπουλα σε όλον τον πλανήτη. Ο κόσμος, το αγάπησε επειδή έχει εύκολους κανόνες, οι οποίοι δεν έχουν αλλάξει παρά μόνο ελάχιστα στο πέρασμα των αιώνων, ενώ κάθε παρτίδα του παιχνιδιού είναι εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες ή τις επόμενες. Η έλλειψη ρουτίνας αποτελεί το μεγάλο του πλεονέκτημα, ενώ η στρατηγική σκέψη και οι εναλλαγές συναισθημάτων παίζουν μεγάλο ρόλο στην εξέλιξή του. Όταν πρωτοεμφανίστηκε, βέβαια, ήταν αδύνατο να παίξει κανείς χωρίς να υπάρχει φυσική παρουσία, αλλά κι αυτό ξεπεράστηκε.

Το πόκερ είχε πάντα άριστη σχέση με την τεχνολογία, αφού περίπου το 1975 εκμεταλλεύτηκε την εμφάνιση της τηλεόρασης για να μπει σε κάθε σπίτι και η εικόνα του να γίνει προσιτή σε όλους. Εκεί, όμως, που έγινε το μεγάλο άλμα ήταν όταν, στην αλλαγή της χιλιετίας, το πόκερ κατάλαβε ότι το μέλλον βρίσκεται στον online κόσμο. Οι εταιρίες δημιούργησαν αντίστοιχες εξειδικευμένες πλατφόρμες, όπως είναι εκείνη της PokerStars, και το παιχνίδι έγινε προσβάσιμο από όλους, χωρίς περιορισμό στο πού βρίσκεται ο κάθε παίκτης και στο πότε θέλει να διασκεδάσει.

Φυσικά, όλοι γνωρίζουμε ότι κάπως έτσι εξελίχθηκαν και άλλοι τομείς της βιομηχανίας της διασκέδασης, που χρειάστηκε να ακολουθήσουν κάποια παρόμοια διαδικασία. Το άλμα στην ψηφιακή εποχή, εξάλλου, δεν απογοήτευσε, έως σήμερα, σχεδόν κανέναν κλάδο που το τόλμησε. Η ψηφιακή τεχνολογία ήρθε σαν σίφουνας και παρέσυρε στην επιτυχία της βιομηχανίες, όπως εκείνη της μουσικής, των ταινιών και της μόδας.

Τα βινύλια, αν και δεν ξεχάστηκαν ποτέ, ακολουθήθηκαν από πλατφόρμες μουσικής, όπως το Spotify, δημιουργώντας μία νέα εποχή στους λάτρεις της μουσικής. Υπηρεσίες, όπως το Netflix, φρόντισαν να μας παρέχουν μία τεράστια συλλογή από ταινίες και σειρές, που μπορούμε να απολαύσουμε οποιαδήποτε στιγμή από οποιοδήποτε σημείο (ακόμα και από το κινητό μας τηλέφωνο), ενώ ιστοσελίδες, όπως το Amazon, είναι εδώ για να κάνουν τις αγορές μας εύκολες και γρήγορες, χωρίς να χρειαστεί να σηκωθούμε από τον καναπέ μας.

Και αυτά ήταν μόνο η αρχή. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει συμβάλει ακόμα και στις ζωντανές παραστάσεις και στις συναυλίες, με τη δυνατότητα ζωντανής ροής για τους θεατές. Παρότι, η εμπειρία μπορεί να μην είναι συγκρίσιμη με εκείνης του να βρίσκεται ο θεατής ζωντανά στην παράσταση που επιθυμεί να παρακολουθήσει, ας μην ξεχνάμε πόσο εκτιμήσαμε αυτή τη δυνατότητα από τα μέσα του 2020 έως σήμερα, ή ακόμα και στη σημερινή εποχή, αν μας τύχει κάτι που θα μας υποχρεώσει να μην παραβρεθούμε εκεί.

Από μικρούς θιάσους, έως παγκοσμίου φήμης παραστάσεις, όλοι βρήκαν τη θέση τους στον κυβερνοχώρο, δίνοντας την ευκαιρία σε θαυμαστές τους σε όλον τον κόσμο να μπορούν να τους απολαύσουν. Το συμπέρασμα; Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας έχει μπροστά της πολλές ευκαιρίες, προκλήσεις και ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον, που δείχνει σε κάθε βήμα να ξεπερνάει ήδη κάθε προσδοκία.