Τους τελευταίους τέσσερις μήνες περισσότεροι από τριακόσιες χιλιάδες άτομα επισκέφθηκαν το κινητό «Φεστιβάλ καντίνας» ανά την Ελλάδα, που ταξιδεύει στην γαστρονομία 30 και πλέον χωρών. Ο εμπνευστής του και δημιουργός του Thessaloniki brand, Λευτέρης Καλλινικίδης, μιλά στο zappit.gr για την φιλοσοφία αυτού του τόσο ιδιαίτερου φεστιβάλ τονίζοντας πως αποτελεί μέρος της κουλτούρας του Έλληνα.
Ποια είναι η φιλοσοφία του Φεστιβάλ Καντίνας; Πόσα χρόνια λειτουργίας μετράει;
Κατ’ αρχάς σας ευχαριστώ για την φιλοξενία. Βασιστήκαμε αρχικά στην ιδέα της λέξεως «Καντίνα» που την γνωρίζουμε άπαντες, μικροί μεγάλοι. Πολλοί το ονομάζουν και «βρώμικο». Σκεφτήκαμε να καλέσουμε πολλές καντίνες μαζί, σε έναν χώρο, όπου εκεί κάποιος θα πρέπει να έρθει και να νοιώσει σα να είναι σε ένα τεράστιο μαγαζί εστίασης. Άρα τραπεζοκαθίσματα, όμως λαϊκά πλαστικά όχι ξύλινα, εξέδρα με ορχήστρες live, φαγητό από καντίνα, ποτό και μουσικοχορευτική διασκέδαση, ώστε όλα αυτά μαζί να σχηματίσουν ένα κάδρο ενός αστικού πανηγυριού που έρχεται να δώσει το στίγμα ενός Φεστιβάλ που ανήκει στον λαό. Πάμε δηλαδή να το ζήσουμε όλο αυτό κάνοντας επιλογές από ένα μεγάλο μενού (διαφορετικές καντίνες), μέσα σε έναν τεράστιο χώρο, πανηγυρίζοντας(διασκεδάζοντας) και έχοντας πολλές άλλες επιλογές που μας κάνουν χαρούμενους και αφήνει το στίγμα μιας ωραίας βραδιάς γευσιγνωσίας και διασκέδασης. Το 2017 ήταν μια και μοναδική δοκιμαστική διοργάνωση και από το 2022 ξεκινάει κανονικά από τον Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, μετρώντας πλέον τεράστια επισκεψιμότητα σε πολλές πόλεις, με πολλές επιτυχίες. Τα τελευταία δύο χρόνια, την ευθύνη της διοργάνωσης ανέλαβε η Ντέμη Αβραμίδη, ως υπεύθυνη του project και αξίζει να πούμε πως η δυναμική της έδωσε μια επιπλέον υπεραξία στο εγχείρημα αυτό, καθώς αναπτύχθηκε ραγδαία η πορεία του event, αφού άλλωστε μιλάμε για ένα mobile festival.
Το Φεστιβάλ Καντίνας είναι στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης, μέχρι την 1η του Οκτώβρη. Έχει κι άλλες στάσεις; Πόσο ευχαριστημένοι είστε από τη μέχρι στιγμής προσέλευση του κόσμου;
Όντως, για 3η χρονιά είμαστε στους Αμπελοκήπους Θεσσαλονίκης. 7 ολόκληρες μέρες. Κατόπιν συνεχίζουμε στη Βέροια και θα κλείσουμε την περιοδεία μας στα τέλη Οκτωβρίου. 25 πόλεις συνολικά, 25 επιτυχίες.
Ποιες κουζίνες προτιμούν όσοι επισκέπτονται το φεστιβάλ;
Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιες ιδιαίτερα, διότι τα γούστα και οι προτιμήσεις είναι διαφορετικές. Υπάρχουν αυτοί που επιμένουν παραδοσιακά, σουβλάκι, λουκουμάς κλπ και άλλοι που θέλουν να δοκιμάσουν ότι δεν βρίσκουν εύκολα στην καθημερινότητα τους όπως bao buns, ινδική και μεξικάνικη κουζίνα, churros, Ποντιακές και Ρώσικες συνταγές κ.ά
Πιστεύετε ότι ο Έλληνας έχει ανάγκη την ελευθερία που του δίνει το φαγητό… στο χέρι;
Η καντίνα ήταν πάντα στα φόρτε της, δεν έχασε ποτέ την αξία της στην Ελλάδα. Σε όλο αυτό ήρθε και προστέθηκε το street food και βρισκόμαστε πλέον σε μια εποχή που ιδρύονται πολλά μαγαζιά εστίασης street food, υπάρχει ανάπτυξη σε trucks εστίασης και ανάπτυξη εκδηλώσεων όπως το Φεστιβάλ Καντίνας και άλλα street food Festival. Η καντίνα αποτελεί μέρος της κουλτούρας του Έλληνα. Δεν τυχαίο πως σε όποιος μιλάει Ελληνικά, γνωρίζει τι είναι καντίνα! Πιστεύω λοιπόν, πως όλοι έχουμε ανάγκη το λεγόμενο «βρώμικο» και όλοι έχουμε καθήσει να φάμε σε καντίνα.
Θα μπορούσε το Φεστιβάλ Καντίνας να βγει εκτός συνόρων;
Η φιλοσοφία του είναι κομμένη και ραμμένη για την Ελλάδα και την εδώ νοοτροπία. Επειδή μιλάμε για φαγητό, είναι εύκολο να βγάλει εκτός συνόρων ένα Canteen Festival, ωστόσο θέλει χρόνο, δουλειά και σωστή πληροφόρηση, δεδομένου πως κάθε χώρα έχει τη δική της φιλοσοφία γύρω από το street food. Προς το παρών πάντως, στόχος μας είναι να γυρίσουμε ολόκληρη την Ελλάδα. Ήδη μας έχουν γνωρίσει πάνω από 25 πόλεις.
Το Canteen Festival είναι μία από τις πολλές δράσεις του Thessaloniki Brand; Τι άλλο να περιμένουμε;
Όντως έτσι είναι. Θα σας πω επιγραμματικά. Χριστουγεννιάτικα χωριά, Φεστιβάλ Ηθικής Μόδας, Μουσικές Παραγωγές, Φεστιβάλ Μπύρας, ChangerZ youth festival, Family Fun Festival, Συνέδρια, street fashion show, Παραδοσιακά ανταμώματα και άλλα πολλά, είναι ενδεικτικά κάποιες από τις δράσεις μας που ήδη επεξεργαζόμαστε για το 2025. Επίσης το 2025 θα γίνει και το πρώτο άνοιγμα μας στην Γερμανική αγορά με το Φεστιβάλ Ελληνικής Μουσικής.
Άλλωστε η δράση μας είναι πολυσχιδής και έχουμε μια ομάδα στελεχών που δουλεύουν ασταμάτητα, με επεξεργασία ιδεών ώστε να δίνουμε πάντα στον κόσμο που μας ακολουθεί χαρά, διασκέδαση, ψυχαγωγία και χαμόγελο. Και μην ξεχνάτε, πως κάθε event της Thessaloniki Brand έχει κοινωνικό αντίκτυπο με ανταποδοτικό χαρακτήρα.