Αλήθεια, ποιους και τι θυμόμαστε περισσότερο από τη φετινή σεζόν;
Είστε σίγουροι ότι θυμάστε τα πάντα; Εγώ σίγουρα όχι...
Η τηλεοπτική σεζόν ολοκληρώνεται με μια επίγευση επικοινωνιακού άγχους από πλευράς καναλιών για τον κερδισμένο της χρονιάς, αυτόν που έκοψε πρώτος το νήμα στη ζώνη του. Κι ενώ σε κάθε περίπτωση η θέση είναι μόνο για έναν, συνήθως βλέπουμε 4-5 παράλληλες πρωτιές. Θα μου πεις, όλα είναι θέμα οπτικής. Οι αριθμοί, ωστόσο, λένε μια αλήθεια κάθε φορά… από όποια πλευρά και αν το δεις.
Αν «τρέχαμε», λοιπόν, την τηλεοπτική σεζόν από τον περασμένο Σεπτέμβρη μέχρι τον Ιούνιο, ποια πρόσωπα και ποια προγράμματα θα ήταν άραγε αυτά που θα μας έρχονταν πρώτα στο νου;
Όλη η Ελλάδα έμαθε φέτος την ακριβή έννοια της λέξης Σασμός και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Το πιο πολυσυζητημένο τρέιλερ έστρωσε το χαλί και οδήγησε τους τηλεθεατές κατευθείαν στην κρητική γη. Ήταν πολλοί, όμως, και αυτοί που «πάτησαν» στη Γη της ελιάς. Και κάπως έτσι, η βεντέτα… πήρε την εκδίκησή της μέσα από δύο σίριαλ που αθροιστικά έκλεβαν παραπάνω από το 50% του τηλεοπτικού κοινού κάθε βράδυ.
Η επιστροφή της κωμωδίας που αγαπάμε είχε αυτή τη χρονιά Mega υπογραφή. Ήταν οι Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα που μπήκαν στις καρδιές όλων από το πρώτο επεισόδιο και αυτή την επιτυχία την ζήλεψαν πολλοί.
Μια και μιλάμε για σειρές, όμως, πώς θα μπορούσαμε να αφήσουμε απέξω τις Άγριες Μέλισσες; Μπορεί ο τρίτος κύκλος να μην έπιασε τα 30αρια των προηγούμενων δύο, ήταν όμως ο πιο ώριμα αποτυπωμένος στην οθόνη, με μια αισθητική που δύσκολα πλησίασαν οι αντίπαλοι του.
Και βέβαια, υπήρξε και ένα κανάλι που δημιούργησε μετά από αρκετά χρόνια σειρές κινηματογραφικού επιπέδου. Αναφέρομαι στην ΕΡΤ και στις μεγάλες παραγωγές μυθοπλασίας που είτε λέγονται Αγάπη Παράνομη και Βαρδιάνος στα Σπόρκα, είτε Όρκος και Καρτ Ποστάλ, άνοιξαν έναν δρόμο αποτοξίνωσης των οπτικοακουστικών μας αισθήσεων από τον «θόρυβο» πολυπαιγμένων reality και ανούσιων εκπομπών.
Γιατί φέτος, τα reality κούρασαν πολύ και αυτό ήταν κάτι που βγήκε προς τα έξω. Τα ποσοστά τηλεθέασης στους non stop κύκλους ορισμένων προγραμμάτων κινήθηκαν δραματικά χαμηλά. Όσο και αν γίνεται… επιλεκτική προσπάθεια να επικοινωνηθεί το αντίθετο. Το Survivor δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά, διότι μπορεί να μην έφερε τα 40αρια προηγούμενων ετών, κατέγραψε όμως την καλύτερη επίδοση από τους αντιπάλους της κατηγορίας του, σχολιάστηκε σε όλες τις εκπομπές για ακόμα μια χρονιά και έπαιξε με τις πρώτες θέσεις του πίνακα μετρήσεων της Nielsen.
Στην κατηγορία παιχνίδι ο χρόνος ξεκινάει από Ρουκ Ζουκ, με την αριστοτεχνική Ζέτα Μακρυπούλια να απολαμβάνει τις ανέσεις του θρόνου της. Η Μαρία Μπεκατώρου, από την άλλη, βγήκε μπροστά με μια νέα πρόταση, το The Chase και κέρδισε, ενώ ο Τροχός της Τύχης κινήθηκε αντίστροφα από άλλες παραγωγές του Star και κράτησε το κοινό του.
Μπορεί ο ΑΝΤ1 να δεινοπάθησε τα βράδια μετά τις 9, μια ώρα νωρίτερα όμως, στις 8, πρωταγωνίστησε στις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Οι Ράδιο Αρβύλα αφού ξεπέρασαν την πιο δύσκολη στιγμή στην τηλεοπτική τους πορεία, είναι στα προγράμματα που θα θυμόμαστε, γιατί έτσι κι αλλιώς οι σατιρικές εκπομπές είναι πλέον είδος προς εξαφάνιση. Τα 90s πάρτι του VINYΛΙΟΥ τα βράδια της Παρασκευής χρωμάτισαν έντονα τον δύσκολο χειμώνα που πέρασε, ενώ όταν ο Αντώνης Κανάκης κατέβασε ρολά ήρθε ο Εκατομμυριούχος Γρηγόρης Αρναούτογλου για να αφήσει μόνο καλές εντυπώσεις και επιδόσεις.
Τι θα μας μείνει από τις πολεμικές συγκρούσεις τις πρωινής ζώνης; Ο Γιώργος Παπαδάκης που με επιμονή και υπομονή αποδεικνύει γιατί μπορεί να ανανεώνει συμβόλαια με τους όρους του για περισσότερο από 30 χρόνια.
Θα μας μείνει, επίσης, η πρόταση των τριών εκπομπών του Mega που άλλαξε τα δεδομένα και οδήγησε τα υπόλοιπα κανάλια σε αντίστοιχες αποφάσεις για τη νέα χρονιά. Με ενημέρωση από τις 5 το πρωί με το δίδυμο Χασαπόπουλος – Βούλγαρη και δύο διαφορετικές προτάσεις ψυχαγωγίας με την Ελεονώρα Μελέτη και την Δανάη Μπάρκα, ο σταθμός κέρδισε το στοίχημα.
Από την άλλη, το Πρωινό ήταν αυτό που κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι στη ζώνη προβολής του, όταν μεσούσης της σεζόν έκανε στροφή στην ενημέρωση. Το Happy Day έδειξε παραδειγματική προσαρμοστικότητα στις νέες απαιτήσεις της σεζόν, ενώ η Μπέττυ Μαγγίρα κατάφερε να φτάσει σώα και αβλαβής μέχρι το τέλος αυτής της πολύ δύσκολης χρονιάς που διανύει το OPEN.
Στο μεταξύ, η Νάνσυ Ζαμπέτογλου και ο Θανάσης Αναγνωστόπουλος απέδειξαν ότι μπορούν να κάνουν 45λεπτες ζωντανές και πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις, τις οποίες αναπαράγουν στη συνέχεια όλα τα Μέσα του διαδικτύου και της τηλεόρασης.
Από τα Σαββατοκύριακα θα έχουμε κυρίως ένα πρόσωπο να θυμόμαστε στην ψυχαγωγία, την παρουσιάστρια που βασιλεύει αυτές τις δύο μέρες της εβδομάδας και δεν είναι άλλη από τη Ναταλία Γερμανού. Ταξιδεύει με κάθε καιρό γιατί ξέρει πραγματικά να κάνει τηλεόραση.
Για ευνόητους λόγους δεν θα αναφερθώ στον Νίκο Ευαγγελάτο και την Τατιάνα Στεφανίδου. Δεν χρειάζεται άλλωστε να το κάνω εγώ, το κάνει η Nielsen καθημερινά. Θα πω όμως για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega που πέτυχε τη μεγάλη ανατροπή, όπως και για το Φως στο Τούνελ που φαίνεται να του ταιριάζει περισσότερο η νέα του τηλεοπτική στέγη.
Με αυτές τις τηλεοπτικές αναμνήσεις λέω να φύγω φέτος για διακοπές κι επειδή προτιμώ τα ήρεμα νερά, για όσους και όσα «ξέχασα» μπορεί να θυμηθώ αργότερα…
Καλό καλοκαίρι σε όλους!