Στραγγίζουν οι διαφημίσεις – «ψυχορραγεί» το ραδιόφωνο
Διαβάστε τις εξελίξεις αλλά και την κατάταξή τους σύμφωνα με τα διαφημιστικά τους έσοδα.
Ενώ οι ραδιοφωνικοί σταθμοί κρατούν το κοινό τους, τα έσοδα έχουν μειωθεί κατά 25% το 2010 και επίσης δεν είναι ανάλογα των ακροαματικοτήτων τους. Οι σταθμοί πουλούν διαφημίσεις αξίας 124 εκατ. ευρώ, έναντι 746 εκατ. ευρώ που εκταμιεύει ο κλάδος των περιοδικών, 583 εκατ. ευρώ που εισπράττει η τηλεόραση και 434 εκατ. που περιέρχονται στα ταμεία των εφημερίδων σύμφωνα με το άρθρο της Σόνιας Χαϊμαντά στην Ημερησία του Σαββάτου.
Έτσι ενώ ο πολυδάπανος ΣΚΑΪ κερδίζει την 1η θέση στη λίστα ακροαματικοτήτων με 12,8%, στην κατάταξη βάσει εσόδων έρχεται τέταρτος με 11 εκατ. ευρώ το 2010 μετά τον «Λάμψη» με 24,7 εκατ., τον «Ρυθμό» με 24,2 και τον Athens Dee Jay με 11,3. Ενώ ο Flash που πωλήθηκε αντί 7,9 εκατ. ευρώ στην «Ημεροσκόπος Α.Ε.» του Π. Κυριακίδη από τον Σ.Κόκκαλη και εμφανίζει έσοδα 7,915 εκατ. ευρώ.
Ο Β. Ρέστης, ο οποίος είχε αποκτήσει τον σταθμό (City) που εγκατέλειψε το ζεύγος Αγγελοπούλου, αναλαμβάνοντας τα 2,3 εκατ. ευρώ από τα 9,9 εκατ. ευρώ των συσσωρευμένων ζημιών, αποχώρησε αφήνοντας το 50% στο ΔΟΛ. Από το σταθμό, πάντως, αποχωρεί ο διευθυντής Γ. Πολίτης για να δώσει τη θέση του στον Β. Χιώτη.
Στα δημοτικά ραδιόφωνα η κατάσταση είναι δραματική. Μελέτη βιωσιμότητας που κατέθεσε η εταιρεία «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων» για την επόμενη πενταετία (2011-2015) αποτυπώνει για τον «Αθήνα 9,84» ότι δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει χωρίς επιχορήγηση από το δήμο.
Το ένα σενάριο μιλά για συνέχιση της λειτουργίας του σταθμού με το υπάρχον μόνιμο προσωπικό μετά την απόλυση των 145 συμβασιούχων και το άλλο για λειτουργία του με μείωση κατά 35% του μόνιμου προσωπικού. Οι συμβασιούχοι βέβαια στο σταθμό συνεχίζουν να εργάζονται μετά την παράταση δύο μηνών που δόθηκε, σε αντίθεση με το «Κανάλι 1» του Πειραιά, όπου απολύθηκε το σύνολο των συμβασιούχων.