Μαρία Μπακοδήμου: «Όλο αυτό είναι και τοξικό και ανούσιο, δεν έχει περιεχόμενο»

Μαρία Μπακοδήμου

"Όταν σου την πέφτουν στο δρόμο με κάμερα, εσύ έρχεσαι σε δύσκολη θέση και αυτό πάει καλά, μετά το κάνουν όλοι" εξηγεί η Μαρία Μπακοδήμου.

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε η Μαρία Μπακοδήμου στο περιοδικό ΟΚ! και τον δημοσιογράφο Νίκο Γεωργιάδη αυτή την εβδομάδα. Μέσα σε όλα, δε, η παρουσιάστρια του ΣΚΑΪ εστίασε στη σημερινή εικόνα της τηλεόρασης και το κομμάτι της αυτοαναφορικότητας που μοιάζει πια να πρωταγωνιστεί σε αυτήν.

Αυτή τη στιγμή περνάς καλά στην τηλεόραση;

Αυτή τη στιγμή νομίζω ότι η τηλεόραση δεν περνάει καλά με τον εαυτό της. Δεν είναι η τηλεόραση που έχω αγαπήσει ως τηλεθεατής αλλά ως και ως άνθρωπος της τηλεόρασης. Το σκεφτόμουν όλη τη χρονιά αυτό. Νομίζω ότι η τηλεόραση έχει μπολιαστεί από τα social media. Μου μεταφέρει λίγο το κλίμα του Twitter, την τοξικότητα που ακολουθεί κάθε ανάρτηση, αυτό περνάει πλέον στην τηλεόραση, γίνεται λίγο δηλητηριώδης. Αυτό ισχύει και για τους ανθρώπους που βρίσκονται μπροστά αλλά και σε όσους αναφέρονται.

Φέτος ειδικά έγινε πολύς λόγος για την «αυτοναφορικότητα» της τηλεόρασης. Θεωρείς ότι είναι ένα φαινόμενο που έχει διογκωθεί ή μήπως υπήρχε πάντα στο παρασκήνιο και απλά πέρασε πια και στον τηλεθεατή;

Αν γινόταν παρασκηνιακά δεν το ξέρω, γιατί δεν δούλευα ποτέ με αυτό τον τρόπο, δεν είχα ποτέ το «ταλέντο» του παρασκηνίου. Η αυτοαναφορικότητα έχει γίνει πλέον το περιεχόμενο της τηλεόρασης. Μέχρι πρότινος το περιεχόμενο ήταν να έρθεις να μας πεις μια ωραία ιστορία με πλάκα ή συγκίνηση, να παρουσιάσεις κάτι καινούργιο που κάνεις, να περιγράψεις τη διαδρομή που έχεις κάνει μέχρι αυτό. Τώρα το ενδιαφέρον είναι «Έξαλλος ο Νίκος Γεωργιάδης με την Ελένη Τσολάκη», «Καταγγέλλει ο Γιώργος Λιάγκας την Κατερίνα Καινούργιου», «Σηκώνει το δάχτυλο η Μαρία Μπακοδήμου». Όλο αυτό είναι και τοξικό και ανούσιο. Δεν έχει περιεχόμενο, γι’ αυτό νομίζω και το 50% των τηλεθεατών έχει πάει στο Others (σ.σ. στους πίνακες τηλεθέασης).

Σήμερα υπάρχουν πιο πολλές εκπομπές με συναφές αντικείμενο.

Αυτό έγινε όμως γιατί το συγκεκριμένο αντικείμενο άρχισε να πουλάει περισσότερο από μια ωραία συνέντευξη, από το να παρουσιάσεις έναν εθελοντή ή έναν άνθρωπο που έχει να πει μια θετική ιστορία. Επειδή τα ιδιωτικά κανάλια παλεύουν για την τηλεθέαση, το φαινόμενο εξαπλώθηκε. Όταν σου την πέφτουν στο δρόμο με κάμερα, εσύ έρχεσαι σε δύσκολη θέση και αυτό πάει καλά, μετά το κάνουν όλοι.

Πηγή εικόνας: NDP Photo