Σπύρος Μπιμπίλας: «Ήταν η χειρότερη πρεμιέρα που έχω ζήσει, μας πετούσαν δεκάρες επάνω στη σκηνή»
"Ήρθε οργανωμένος κόσμος για να κάνει κακό. Έγινε πλιάτσικο. Έβλεπες στην Πατησίων κόσμο να κουβαλάει σκηνικά της παράστασης, σκηνές απείρου κάλλους".
Στον καναπέ της εκπομπής Στούντιο 4 κάθισε το απόγευμα της Τετάρτης (15/11) ο Σπύρος Μπιμπίλας. Ο ηθοποιός και βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας ξεδίπλωσε τη μακρόχρονη πορεία του στον χώρο του θεάτρου και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις δύσκολες στιγμές που βίωσε, όταν η παράσταση «Πορνογραφία» του Μάνου Χατζιδάκι «κατέβηκε» λόγω του προκλητικού για την εποχή της περιεχομένου και τις ακραίες αντιδράσεις του κοινού.
«Είμαι στην Πορνογραφία του Χατζιδάκι το ’81. Επτά μήνες πρόβα και παίχτηκε για 22 παραστάσεις. «Κατέβηκε» την ημέρα της γιορτής μου, είχα πάει εγώ με γλυκά και βλέπω κλειστό το θέατρο και τη Σαπφώ Νοταρά απ’ έξω να κλαίει», περιγράφει ο Σπύρος Μπιμπίλας.
«Δεν το ξέραμε. Και μας βάζει ο γιος του Ανδρέα Ντούζου, ο Στηβ, που ήταν διαχειριστής του θεάτρου, ανοίγει μια πορτούλα και μας λέει: παιδιά, αφού δεν σας πληρώσανε, πάρτε ό,τι βρίσκετε. Έχω ακόμα τα κοστούμια μίας γκέισας που έπαιζα», θυμάται ο ηθοποιός.
«Τον κυνήγησαν πολύ τον Χατζιδάκι τότε. Ήταν η χειρότερη πρεμιέρα που έχω ζήσει, μας πετούσαν δεκάρες επάνω στη σκηνή. Επίτηδες το έκαναν, γιατί είχε βγει τότε το ΠΑΣΟΚ – το ‘χα ψηφίσει κιόλας – και πήγαιναν κόντρα στον Χατζιδάκι, γιατί έλεγαν ότι είναι δεξιός. Που πιο ελεύθερο πνεύμα από τον Χατζιδάκι δεν υπήρχε», αφηγείται στη συνέχεια ο Σπύρος Μπιμπίλας.
«Ήρθε οργανωμένος κόσμος για να κάνει κακό. Πετούσαν δεκάρες και έλεγαν «τέλειωσες, πέθανες Χατζιδάκι». Στεναχωρήθηκε πολύ ο ίδιος. Μετά την πρώτη βδομάδα του έφυγαν οι μουσικοί, που έπαιζε ζωντανά η ορχήστρα στη σκηνή, και μετά του έκλειναν και τα φώτα. Ο ίδιος ρωτούσε το κοινό: θέλετε να παίξουμε με τα φώτα της πλατείας;», εξομολογείται.
«Έγινε το πλιάτσικο στο θέατρο και η Σαπφώ απ’ έξω φώναζε: θα ξαναπαίξουμε, μην τα παίρνετε! Έβλεπες στην Πατησίων κόσμο να κουβαλάει σκηνικά της παράστασης, κάτι φεγγάρια που είχε ζωγραφίσει ο Μίνωας Αργυράκης. Εγώ είχα πάρει τα κοστούμια. Σκηνές απείρου κάλλους», καταλήγει στις περιγραφές του ο Σπύρος Μπιμπίλας.