Νίκος Ορφανός: «Μιλούσαν στους ηθοποιούς λες και ήταν χαζοί, υποδεέστερα όντα»

Νίκος Ορφανός

"Ξέρουμε εμείς οι ηθοποιοί ποιοι είναι αγενείς και φωνακλάδες. Πολλές φορές τέτοια συμπτώματα γίνονταν ανεκτά από κάποιους" παραδέχεται ο Νίκος Ορφανός.

Ο γνωστός ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης, Νίκος Ορφανός, καλεσμένος στο «Καλύτερα Αργά» μιλάει για το φαινόμενο της κακοποίησης λεκτικής και μη ηθοποιών και ενδεχομένως κακουχιών που έζησαν κατά τη διάρκεια της καριέρας τους.

«Ξέρουμε εμείς οι ηθοποιοί ποιοι είναι αγενείς και φωνακλάδες σε γενικές γραμμές. Νομίζω ότι σε έναν βαθμό έχουν μαζευτεί όλοι αυτοί. Πολλές φορές κάτι τέτοια συμπτώματα γίνονταν ανεκτά από κάποιους κύκλους» δηλώνει ο Νίκος Ορφανός.

«Έβλεπες ότι κάποιοι έλεγαν: εντάξει, ας πει μια κουβέντα παραπάνω, μου δίνει την ευκαιρία να παίξω αυτόν τον φοβερό ρόλο ή να αποκτήσω μια δημοσιότητα. Αυτό είχε να κάνει και με παλιούς δασκάλους και σκηνοθέτες», προσθέτει.

«Υπάρχει μία ρίζα στον τρόπο που διδάσκονται οι ηθοποιοί στις Δραματικές Σχολές. Πολλές φορές τους βάζουν μέσα τους ενοχικά σύνδρομα ιεραρχίας και καλλιτεχνικών ενοχών. Εγώ τέλειωσα το Θέατρο Τέχνης το 1991. Εκεί μας έλεγαν ότι αν πας να παίξεις στην τηλεόραση θα καταστραφείς, μην πλησιάσετε. Ήμουν ο πρώτος από την τάξη μου που έπαιξα στην τηλεόραση. Πήγα κόντρα σε όλη αυτή την ιδεοληψία» παραδέχεται στη συνέχεια ο Νίκος Ορφανός.

«Μας δίδασκαν λάθος πράγματα. Κάποιοι τα υιοθέτησαν και ζημιώθηκαν», τονίζει ο ηθοποιός.

«Ήταν η προσβλητική συμπεριφορά, το να μιλάς στους ηθοποιούς σαν να ‘ναι υποδεέστερα όντα που δεν ξέρουν, χαζά πλάσματα που δεν καταλαβαίνουν πολλά-πολλά και πρέπει να τους δείξεις και πώς θα σταθούν, θα περπατήσουν, θα μιλήσουν» περιγράφει αμέσως μετά.

«Έχουμε υψηλό επίπεδο ηθοποιών και γι’ αυτό δημιουργούνται όλα αυτά. Οι ηθοποιοί πλέον δεν ανέχονται πράγματα και καλά κάνουν, ειδικά από σκηνοθέτες που έχουν αυτοαναγορευτεί σκηνοθέτες χωρίς να το έχουν σπουδάσει. Είναι λίγο αυτοσχέδιοι. Δεν είναι μόνο η σκηνοθεσία, πρέπει να σπουδάσεις και τη διαχείριση έμψυχου δυναμικού και της συναισθηματικής φόρτισης που δημιουργείται σε έναν θίασο» επισημαίνει κλείνοντας ο Νίκος Ορφανός.